CodziennikiMagazyn "Chacker in ACT(A)ion"



Design Thinking



01.05.2021

Koncentrując się na właściwych ludziach

Wspólnie z zespołem design Thinking ustalcie docelową osobę, którą szczegółowo przeanalizujemy i dla której opracujecie rozwiązanie. Metoda Persona to najlepszy sposób na podsumowanie istotnych informacji, jeśli chodzi o opisanie docelowych użytkowników. Możesz wymyślić różnych ludzi, jeśli chcesz opracować różne punkty widzenia lub szczególne aspekty problemów lub życzeń. Zachowaj ostrożność, jeśli zauważysz różnice lub nawet niezgodności w przedstawionych problemach i życzeniach docelowych użytkowników podczas obserwacji i ankiet. Różnice i niezgodności mogą wskazywać, że twoja grupa docelowa składa się z różnych osób, a różne osoby mogą potrzebować różnorodnych rozwiązań swoich problemów i życzeń. W takim przypadku radzę jeszcze raz przyjrzeć się swojej grupie docelowej i utworzyć różne podgrupy. Możesz mieć pewność, że Twoja grupa docelowa ma jednolity skład tylko wtedy, gdy zauważysz podobny wzorzec wśród wszystkich członków. W teorii docelowym użytkownikiem może być nie tylko pojedyncza, niepowtarzalna, żyjąca, oddychająca osoba, ale także organizacja, na przykład firma. W obszarze business-to-business (B2B) różne osoby pełniące różne role często biorą udział w procesie decyzyjnym w firmie. Często wspomina się o centrum zakupów lub jednostce decyzyjnej (DMU), która może pełnić następujące role:

•  Inicjator: osoba ta aktywnie poszukuje innowacyjnych rozwiązań problemów związanych z przedsiębiorczością.
•  Osoba mająca wpływ: ta osoba wpływa na decyzję o zakupie, ponieważ stawia ona specjalne wymagania wobec oferowanego rozwiązania. Dział IT firmy może określić wymagania, aby oferowane rozwiązanie programowe było kompatybilne z używaną infrastrukturą oprogramowania.
•  Polecający: osoba ta jest liderem opinii w firmie i jest proszona o radę w przypadku zapytań.
•  Kupujący: ta osoba jest odpowiedzialna za wybór dostawców i transakcje sprzedaży do określonej wielkości.
•  Decydent: począwszy od określonego wolumenu zakupów, ta osoba jest organem do podjęcia ostatecznej decyzji.
•  Użytkownik: ta osoba stosuje Twoje rozwiązanie i dzięki temu ma dużą wiedzę na temat aplikacji i produktów.
•  Sabotażysta: Z jakiegoś powodu ta osoba jest z zasady przeciwna twojemu rozwiązaniu. Zastanów się, kto może doświadczyć niekorzystnych skutków dla firmy klienta w wyniku Twojego rozwiązania.

Uświadom sobie te różne role i oddziel ludzi na podstawie różnych ról w centrum zakupów. Zadanie to staje się łatwiejsze dzięki analizie interesariuszy (więcej o tym opowiem w rozdziale 6), którą można uzupełnić o następujące pytania z analizy centrum zakupów:

•  Kto należy do centrum zakupów w określonej firmie?
•  Jak te osoby wpływają na decyzję?
•  Jaki cel realizują poszczególne osoby w centrum zakupowym?
•  W jaki sposób te osoby uzyskują informacje o nowościach?
•  Jak jest podejmowana decyzja?

Możesz scharakteryzować osoby za pomocą metody Persona, w której opisujesz słowami kluczowymi kluczowe cechy, życzenia i problemy hipotetycznego klienta lub użytkownika. Uwzględnij obecnych, którzy nie są klientami, i przeanalizuj ich w następnym kroku. Następnie możesz wygenerować interesujące i nowe pola wyszukiwania innowacji. Zamiast klientów, każdego interesariusza można wybrać i przeanalizować w najszerszym znaczeniu.
Powrót

02.05.2021

Rozpoznawanie potrzeb docelowych użytkowników

Opisując potrzeby klientów, należy najpierw zignorować fakt, że docelowi użytkownicy chcą uzyskać określony produkt lub określoną usługę. Ta faza nie dotyczy konkretnych produktów lub usług. Theodore Levitt, profesor z Harvard Business School, już w 1986 roku trafił w sedno: "Ludzie nie chcą kupować ćwierćcalowej wiertarki. Chcą dziurkę ćwierćcalową! " Potrzeba klienta jest wyrażona jako zadanie, które powinno zostać rozwiązane, bez względu na to, za pomocą jakich środków. Abyś mógł sformułować potrzebę jako zadanie, radzę zastosować koncepcję zadań do wykonania. Koncepcja ta, spopularyzowana przez profesora Claytona Christensena z Harvard Business School, skupia się na zadaniach lub czynnościach - innymi słowy - zawodach - zainicjowanych przez klientów lub dla nich. Zadania te odpowiadają konkretnym potrzebom klienta, gdzie rozwiązuje się problem lub realizuje życzenie. Ogólnie rzecz biorąc, możesz wyobrazić sobie pracę jako zadanie, które jest zakończone w określonej sytuacji lub w określonym kontekście, aby zrobić postęp z punktu widzenia klienta. Traktuj zadanie mniej jako wynik, a bardziej jako proces. Ta praca musi zawsze uwzględniać konkretną sytuację i specyficzny kontekst, co oznacza, że praca zawsze zależy od określonej sytuacji, która ma ograniczenia lub szczególne aspekty. Może to być określony etap w życiu klienta, jego sytuacja rodzinna, sytuacja finansowa lub osobista, środowisko lokalne lub inne czynniki sytuacyjne. Klienci nie kupują takich produktów i usług; zamiast tego zatrudniają ich, aby z kolei mogli wykonywać określone prace (zadania lub czynności). Cytat Levitta również wyraża to skupienie się na zadaniu, a mniej na produkcie. Klienci nie chcą produktów - chcą rozwiązań swoich zadań (potrzeb, problemów, życzeń), które zaowocują postępem.

UWZGLĘDNIAJĄC MIEJSCA PRACY W RÓŻNY SPOSÓB

Możesz dalej podzielić poszczególne oferty pracy Twojej osoby docelowej na następujące rodzaje pracy:

Funkcjonalne: pewne funkcje, cechy, czynności lub etapy procesu muszą być lub powinny być obecne, wykonane lub zakończone (z punktu widzenia klienta).
Społeczne: wykonując zadanie, klient zyskuje prestiż, władzę, wpływy, status lub określony (pożądany) wizerunek. Innymi słowy, udziela się odpowiedzi na pytanie, jak klient chce być postrzegany przez innych (członków rodziny, przyjaciół, znajomych, inne organizacje).
Osobisty (lub emocjonalny): ten typ cieszy się klientem, który uważa go za interesujący, ekscytujący, stymulujący, zabawny, fajny, estetyczny lub piękny - lub który później czuje się bezpiecznie lub odczuwa dumę i osobistą satysfakcję z ukończenia pracy. Innymi słowy, udziela się odpowiedzi na pytanie, jak klient chce się czuć po wykonaniu pracy.
Praca społeczna i osobista (emocjonalna) stanowi psychologiczną korzyść dla klienta. Dzięki takiemu zróżnicowaniu możesz analizować, dlaczego klienci chcą mieć ukończone określone zadania (zadania). Możesz zebrać te informacje za pomocą wtórnych analiz, ankiet, obserwacji lub eksperymentów lub możesz wykorzystać własne doświadczenia
Powrót

03.05.2021

Analizowanie potrzeb jako zadań

Ta sekcja koncentruje się na tym, jak systematycznie identyfikować najważniejsze zadania, dla których można później znaleźć rozwiązanie, aby rozwiązać te zadania. Analiza zadań nie ma nic wspólnego ze zrozumieniem, w jaki sposób klient wchodzi w interakcję z produktem lub usługą. Zamiast tego należy zadać sobie pytanie, co i dlaczego docelowy użytkownik chce coś osiągnąć w określonej sytuacji. Ta strategia prowadzi Cię o krok głębiej do analizy. To główna różnica w stosunku do koncepcji customer journey, która koncentruje się na faktycznie wykonywanych czynnościach w związku z określonym produktem lub usługą. Prace powinny być oddzielone od niektórych produktów i usług. W żaden sposób nie kształtują ani nie tworzą cech, funkcji ani etapów procesu produktów i usług. W celu głębszej analizy pracy przyjrzyj się działaniom osoby docelowej przed, w trakcie i po zakończeniu zadania:

•  Przed wykonaniem zadania
Do jakich celów dąży osoba docelowa w ramach zadania? Dlaczego ta osoba chce wykonać (lub zlecić wykonanie komuś innemu) te zadania lub czynności? Jakie rezultaty chce osiągnąć osoba wykonująca te zadania? Jaki postęp chce osiągnąć osoba w danej sytuacji? Czy zadanie jest ważne dla osoby docelowej? Jakie aspekty osoba musi zaplanować i wyjaśnić? Jak osoba planuje wykonanie tych zadań? W jaki sposób osoba ocenia, które zasoby są potrzebne do wykonania zadań i jak je wybiera? Jakie kroki musi podjąć osoba docelowa, zanim zechce wykonać zadanie lub czynność? Jakich niezbędnych zasobów musi szukać osoba, aby wykonać zadania? Zasoby te mogą być materialne (narzędzia, materiały, inne osoby) i niematerialne (informacje, wiedza, licencje). Jak trudne jest dla tej osoby znalezienie tych zasobów? W jaki sposób osoba docelowa musi przygotować i zorganizować te zasoby, a także sytuację, aby zadanie zostało wykonane? Co osoba musi sprawdzić przed rozpoczęciem zadania, aby rozpocząć zadanie? Czy osoba musi potwierdzić (lub uzyskać potwierdzenie) funkcjonalności tych zasobów? W jakiej sytuacji osoba docelowa chce, aby zadania zostały zakończone? Gdzie jest osoba, która chce wykonać zadanie lub czynności? Kiedy należy rozwiązać zadanie? Jakie warunki ramowe ma osoba docelowa podczas wykonywania pracy? Jakie ograniczenia należy wziąć pod uwagę przy wykonywaniu pracy? Czy dana osoba ma możliwość samodzielnego rozwiązywania zadań?

•  Podczas wykonywania zadania
W jaki sposób, przez kogo i za pomocą jakich środków są obecnie realizowane zadania? Co osoba docelowa musi zrobić, aby pomyślnie zakończyć zadanie? Czy szczególne cechy i przeszłe doświadczenia osoby docelowej wpływają na ukończenie pracy? Czy osoba docelowa używa określonych urządzeń lub narzędzi do wykonania zadania w nietypowy sposób? Czego jeszcze może użyć osoba do wykonania zadania? Jakie są obecne alternatywy? Niektóre alternatywy nie robią nic, robią coś innego, opóźniają i akceptują częściowe rozwiązania. Jakie wpływy społeczne, kulturowe lub polityczne wpływają na realizację zadań? Czy istnieją różnice między osobą docelową a osobami niebędącymi klientami w zakresie wykonywania zadań? Które zadania lub czynności okazują się problematyczne dla osoby docelowej? Jakie zadania lub czynności powodują, że osoba docelowa czuje się sfrustrowana, zmartwiona lub zirytowana? Jakie są największe trudności osoby docelowej? Jakie zadania z chęcią wykonałaby osoba docelowa? Czego ta osoba pragnie?

•  Po wykonaniu zadania
Co musi zrobić klient, aby całkowicie ukończyć zadanie? Jakie kroki następują po tym zadaniu lub trzeba je później wypracować? Co osoba docelowa musi później dostosować, aby pomyślnie zakończyć zadanie? W jaki sposób osoba docelowa ocenia powodzenie zadania po jego wykonaniu? Co zrobią klienci po wykonaniu zlecenia? Musisz przeanalizować te kroki w kontekście konkretnej sytuacji. Musisz przeanalizować te kroki w kontekście konkretnej sytuacji. Miejsca pracy należy określić na odpowiednim poziomie abstrakcji. Nie powinno być zbyt abstrakcyjne, w przeciwnym razie ważne szczegółowe informacje mogą zostać utracone. Nie powinno też być zbyt szczegółowe, aby nie ograniczać możliwości późniejszego wyszukiwania pomysłów. Kiedy wykonujesz zadania, musisz przede wszystkim przeanalizować problemy i życzenia, które wyszły na jaw. Kilka następnych podrozdziałów przedstawia najlepszy sposób na zrobienie tego.
Powrót

04.05.2021

Określenie problemów osoby docelowej

Problemy, frustracje i bóle osoby docelowej podczas wykonywania zadania są często punktem wyjścia do późniejszego rozwiązania. Warto zidentyfikować problemy i przeanalizować naturę i przyczyny tych problemów. Na poniższej liście znajdziesz kilka pytań, które mogą pomóc w przeprowadzeniu analizy:

•  Jakie zadania lub czynności będą (fizycznie, intelektualnie lub emocjonalnie) uciążliwe dla osoby docelowej? Jakie czynności lub zadania są niewygodne dla osoby?
•  Jakie zadania lub czynności będą generować koszty dla osoby docelowej?
•  Które zadania lub czynności będą wymagały od docelowej osoby czekania?
•  Które zadania lub czynności trwają zbyt długo?
•  Które zadania lub czynności osoba docelowa uważa za zbyt skomplikowane?
•  Jakie zadania lub czynności osoba docelowa (korzystając z obecnych rozwiązań) wykonuje nieefektywnie lub nieidealnie? Jakie są typowe błędy osoby, która wykonuje (lub zleca innym wykonanie) te zadania lub czynności?
•  Które zadania prowadzą do wyników, w których osoba docelowa nie jest w 100% usatysfakcjonowana?
•  Czy dana osoba rozumie, co oznaczałoby wykonanie zadania?
•  Czy osoba docelowa waha się przed wykonywaniem czynności samodzielnie lub przez innych? Jakie bariery uniemożliwiają osobie docelowej otrzymanie zewnętrznej pomocy przy wykonywaniu zadań i czynności? Czy wydatek (w postaci czasu lub pieniędzy) uniemożliwia osobie korzystanie z pomocy zewnętrznej przy wykonywaniu zadań lub czynności?
•  Z perspektywy osoby docelowej, jakie ryzyko wiąże się z wykonaniem tych zadań?
•  Czy osoba docelowa spodziewa się negatywnych konsekwencji społecznych lub emocjonalnych, jeśli zadanie nie zostanie ukończone?
•  Jakie bariery uniemożliwiają osobie docelowej rozwiązanie zadania w inny sposób niż dotychczas?
•  Jakie zadania lub czynności są barierami dla osób, które nie są klientami? Czy istnieją różnice między osobami niebędącymi klientami a osobą docelową?
Powrót

05.05.2021

Rozpoznawanie życzeń osoby docelowej

Wraz z ich problemami weź pod uwagę (nieokreślone) życzenia docelowego użytkownika. Te życzenia dają Ci możliwość znalezienia nowych ofert dla docelowej osoby. Mogą to być nowe produkty, usługi, procedury lub modele biznesowe. Zadaj następujące pytania, które pomogą Ci w analizie:

•  Czy osoba docelowa ma nadzieję na osobistą korzyść w tym zadaniu?
•  Czy wykonanie zadania wywołuje w osobie pozytywne uczucia emocjonalne? Jeśli tak, to które?
•  Czy osoba docelowa ma nadzieję na uznanie społeczne poprzez wykonanie zadania?
•  Jakie oszczędności kosztów w realizacji zadań ucieszyłyby osobę docelową?
•  Jaką oszczędność czasu w realizacji zadań ucieszyłaby osoba docelowa?
•  Jakiego poziomu jakości oczekuje osoba docelowa w realizacji zadań i czynności?
•  Co ułatwia zadania osobie docelowej? Jakiej usługi potrzebuje osoba docelowa do wykonywania zadań?
•  Jak osoba docelowa ocenia wysoką jakość wykonania zadań?
•  Czego chce osoba docelowa, jeśli wystąpią problemy w wykonaniu zadania?
•  Jakie dodatkowe ukończone zadania podobałyby się osobie docelowej?

Analizując życzenia osoby docelowej, weź pod uwagę również obecne (konkurencyjne) rozwiązania. Porównanie obecnych rozwiązań alternatywnych może dostarczyć nie tylko informacji o niespełnionych wynikach (wyniki niedostateczne), ale także o wynikach zawyżonych (wyniki zawyżone) uzyskanych przez te alternatywy. Przepełnienie w tym kontekście oznacza, że obecna alternatywa kończy zadanie z pożądanym rezultatem, ale ma zbyt wiele funkcji i cech - nazywane również nadmierną inżynierią lub pozłacaniem. Może to oznaczać, że ta konkretna alternatywa jest marnotrawna - innymi słowy, jest zbyt droga lub zbyt skomplikowana. Sytuacja ta może skorzystać na tak zwanej przełomowej innowacji, w ramach której można wykorzystać przewagę konkurencyjną, oferując klientowi prostotę, wygodę, łatwość obsługi, dostępność i ekonomiczną cenę.
Powrót

06.05.2021

Zrozumienie przyczyn poszczególnych problemów i życzeń

W swojej analizie powinieneś nie tylko zidentyfikować problemy i życzenia, ale także zrozumieć indywidualne motywacje stojące za tymi potrzebami. Dzięki temu możesz znaleźć podejście do nowych pomysłów. Dzięki analizie środków i celów (MEA) można określić zadania funkcjonalne, społeczne i osobiste (zadania i czynności) i przeanalizować je za pomocą odpowiedniej techniki ankietowej (na przykład technika drabinkowa, jak opisano nieco później). Analiza środków-celów oferuje metody wyjaśniające, dlaczego klienci preferują określone cechy produktu i co (podświadomie) mają nadzieję zyskać na tych cechach. Oznacza to, że skupiamy się tutaj na podstawowych motywach zachowań zakupowych. Analiza środków i celów opiera się na podejściu, zgodnie z którym klienci rozumieją innowację produktu lub usługi jako środek do spełnienia ich osobistych życzeń lub celów (celu). Jak pokazano na rysunku 9-1, połączenie między cechami produktu a wartościami można przedstawić jako stopnie na drabinie. Cechy produktu (środki, jak w technicznych właściwościach produktu) początkowo oferują klientowi korzyść funkcjonalną, która może również stworzyć dodatkową korzyść psychologiczną. Ta korzyść psychologiczna może być emocjonalna (klient postrzega produkt jako atrakcyjny estetycznie) i / lub społeczna (klient może dzielić się korzyścią z innowacji z przyjaciółmi). Z kolei te funkcjonalne i psychologiczne komponenty korzyści mogą wpływać na wartości krótko- i długoterminowe. Wartości krótkoterminowe (znane również jako wartości instrumentalne) reprezentują pożądane sposoby zachowania klienta. Przykładami wartości instrumentalnych są to, że klienci chcą być pomocni, zorientowani na wyniki lub mają wyobraźnię. Wartości długoterminowe (znane również jako wartości końcowe) są ostatecznie pożądanymi celami życiowymi, takimi jak dobra zabawa, cieszenie się życiem, posiadanie mądrości, doświadczanie wolności, korzystanie z równych praw, poczucie bezpieczeństwa, bycie rozpoznawanym społecznie lub tworzenie samorealizacji. Ogólnie rzecz biorąc, należy wziąć pod uwagę możliwość, że wiele wartości może wpływać na wiele składników użytkownika, co z kolei wpłynie na wiele cech produktu. Nie możesz rozważać składników korzyści i wartości niezależnie od wpływów zewnętrznych. Składowe korzyści zależą od aktualnej sytuacji klienta podczas korzystania z innowacji (wpływ sytuacji użytkowej) lub od jakich wpływów społecznych jest on narażony (wszelkie oczekiwania dotyczące otoczenia społecznego). Te wpływy społeczne determinują również tworzone wartości. Dzięki koncepcji środków i celów można zastosować technikę drabinkową, aby analizować te kroki stopniowo - podobnie jak kroki na drabinie - od określonych cech produktu do bardziej abstrakcyjnych wartości. Dzięki tak zwanemu drabinkom pionowym możesz przejść krok po kroku od funkcji produktu do składników korzystnych, zadając powtarzające się pytanie: "Dlaczego jest to dla Ciebie ważne?" Dodatkowo możesz użyć dodawania poziomego, aby zapytać, dlaczego zidentyfikowane cechy odpowiadają rzeczywistym cechom produktu z punktu widzenia klienta. W takim przypadku powracające pytanie brzmi: "Dlaczego charakterystyka XY produktu odpowiada żądanej funkcji, czy też dlaczego nie?" Innym wariantem jest technika schodzenia na dół. Traktując wartości jako punkt wyjścia, zadaj pytania "Jak". Zapytaj klienta, w jaki sposób chce osiągnąć określony cel lub osiągnąć wartość, za pomocą której konkretnej korzyści lub cechy produktu, np. "Jak chcesz osiągnąć XXX?" Możesz podać klientowi przykład określonych funkcji produktu jako możliwych wyborów w ankiecie. Korzystając z techniki drabinkowej, możesz znaleźć odpowiedzi na pytania, które są kluczowe, jeśli chodzi o rozwijanie pomysłów w procesie myślenia projektowego, takich jak:

•  Pytania dotyczące wartości funkcjonalnej:
Co tak naprawdę jest wartościowe dla klienta?

Jaka jest korzyść dla klienta? Jakie cechy, cechy lub usługi będą stanowić wartość dla klienta?

•  Pytania dotyczące wartości psychologicznej:
Korzyść emocjonalna: jak klient chce się czuć po zastosowaniu innowacji?
Korzyści społeczne: w jaki sposób klient chce być do pewnego stopnia postrzegany przez innych ze względu na innowację?

•  Pytania dotyczące wartości instrumentalnej:
Jaki krótkoterminowy cel może pomóc klientowi osiągnąć innowacja?

•  Pytania dotyczące wartości końcowej:
Jaki cel długoterminowy może pomóc osiągnąć klientowi innowacja?
Powrót

07.05.2021

Wybór najważniejszych życzeń i problemów

Po przeanalizowaniu problemów i życzeń osoby docelowej masz do czynienia z dość dużym wyborem potencjalnych potrzeb. Wybierz i ustal priorytety zidentyfikowanych problemów. Idealnie byłoby, gdyby osoba docelowa była tą, która oceni pracę (zadania i czynności), a tym samym związane z nią problemy i życzenia. Oto dwa podstawowe pytania, które możesz zadać swojej docelowej osobie, używając prostej oceny od 1 = nieważne do 5 = bardzo ważne:
"Jakie znaczenie przypisujesz zadaniu (zadaniu) XY?"
"Jak oceniasz obecne alternatywne rozwiązanie tego zadania?

Po pierwsze, daje to informacje o trafności zadania, które również reprezentuje atrakcyjność zadania. Po drugie, identyfikujesz zadania, które są obecnie najmniej satysfakcjonujące przez istniejące rozwiązania. Najciekawszy przypadek to ważne zadanie, które w tej chwili nie ma satysfakcjonującego rozwiązania. Jeśli opinie użytkowników mówią, że zadanie jest nieważne, potraktuj tę wiadomość poważnie i uwzględnij zadanie tylko na drugorzędnym miejscu w swoich rozważaniach. Następnie krytycznie przyjrzyj się ocenom użytkowników dotyczącym ich zadowolenia z obecnego rozwiązania. Z mojego doświadczenia wynika, że użytkownicy nie zawsze są w stanie zdać sobie sprawę, że obecne alternatywy mają wady. Nie zniechęcaj się, jeśli osoby docelowe są zadowolone z obecnego statusu. Twoim celem musi być opracowanie czegoś, o czym potencjalny klient nawet nie zdawał sobie sprawy, że jest możliwe. Twoim celem nie powinno być samo zadowolenie użytkowników; zamiast tego chcesz wzbudzić entuzjazm wśród docelowych użytkowników. Możesz również rozszerzyć swoją ocenę, pozywając model Kano. Pozwala rozróżnić zadania z punktu widzenia klienta na wymagania podstawowe, dotyczące wydajności i entuzjazmu. Aby uzupełnić tę ocenę z punktu widzenia użytkownika, można dodać ocenę z punktu widzenia firmy ("Czy zadanie jest istotne ekonomicznie?"), A także z punktu widzenia konkurencji ("Czy można osiągnąć przewagę konkurencyjną mając [może lepsze] wykonanie zadania? "). Nie przeceniaj oceny z punktu widzenia firmy i konkurenta. Ta faza dotyczy perspektywy z punktu widzenia użytkownika. Zignorujesz wiele interesujących zadań, jeśli zbyt wąsko skoncentrujesz się na opłacalności ekonomicznej i konkurencyjnej atrakcyjności zadania. Stosuj się do tej listy nakazów i zakazów, gdy aplikujesz o pracę do jednej osoby :

•  Nie analizuj tylko zawodów funkcjonalnych - weź również pod uwagę prace emocjonalne (osobiste) i społeczne.
•  Nigdy nie rozważaj pracy oddzielnie od ich konkretnej sytuacji.
•  Nie łącz różnych klientów z różnymi zadaniami lub klientami w różnych sytuacjach.
•  Nie czyń opisu zadań zbyt ogólnikowym.
•  Wyrażaj zadania za pomocą czasowników opisujących proces, a mniej w formie przymiotników lub przysłówków opisujących stan.
•  Ponieważ zawody klientów zmieniają się dynamicznie i są narażone na liczne wpływy zewnętrzne, należy regularnie stosować tę koncepcję.

Koncepcja zadań do wykonania pomaga opracowywać rozwiązania lub oferty w postaci innowacji w zakresie produktów, procesów, usług lub modeli biznesowych, które mogą uzupełnić te zadania lepiej niż rozwiązania alternatywne.
Powrót

08.05.2021

Określanie właściwego punktu widzenia

Po przeanalizowaniu i wybraniu osoby docelowej oraz jej problemów i życzeń, należy sformułować konkretne zadanie - określa Twój punkt widzenia. Ten punkt widzenia jest podstawą, na podstawie której opracujesz pomysły lub koncepcje rozwiązań dla osoby docelowej w kolejnym etapie procesu myślenia projektowego. Twoim celem w określeniu punktu widzenia jest podsumowanie zadania w formie krótkiej wiadomości składającej się z jednego zdania o długości około 280 znaków. Utwórz historyjkę użytkownika, aby skupić informacje o docelowych użytkownikach i ich problemach lub życzeniach w jednym zdaniu. Ten format jest również nazywany techniką "jak możemy":

Jak moglibyśmy
pomocy, wsparcia lub przekonania [imię i nazwisko osoby docelowej]
po to aby
[ich problem] został rozwiązany lub [ich życzenie] zostało spełnione
z [następującym wynikiem] ________________
w [następującej sytuacji] _______________ i
z [następującymi ograniczeniami] ________________?

Jeśli chodzi o ograniczenia, skup się wyłącznie na warunkach ramowych, których nie można zmienić, takich jak przepisy prawne, regulacje środowiskowe czy zasady etyczne. W przeciwnym razie będziesz czuł się zbyt ograniczony, jeśli chodzi o generowanie nowych pomysłów w ramach kolejnego etapu procesu myślenia projektowego. Oprócz tego zdania z historii użytkownika możesz dodać powód wyjaśniający problem lub życzenie osoby docelowej. To kluczowe zdanie powinno być wyraźnie umieszczone w centralnym miejscu we wspólnych pokojach, aby wszyscy pracownicy w procesie myślenia projektowego mogli je zobaczyć. Wszystkie inne informacje o osobie docelowej, jej problemach i życzeniach oraz sytuacji, w której się znajduje, również powinny być widoczne (zdjęcia, grafiki, wywiady). Można stworzyć moodboard, który jest dobrym rozwiązaniem w tym celu, aby wyraźnie uchwycić nastrój określonych sytuacji za pomocą kolażu tekstów i obrazów oraz użycia odpowiednich obiektów. Możesz również opisać zadanie w formie opowieści, która w prosty sposób wyjaśnia problem lub życzenia i podstawowe informacje. Możesz nawet wykorzystać tę strategię opowiadania historii do tworzenia prototypów. Zdanie, które oddaje właściwy punkt widzenia, powinno stymulować dyskusję i być stale widoczne w pokoju podczas kolejnych kroków, gdy zmierzasz do rozwiązania. Następnie możesz wielokrotnie odwoływać się do niego podczas pracy. Zdanie umożliwia również porównanie z nim wyników kolejnych kroków. Możesz ocenić, czy pomysł, który znalazłeś, może rozwiązać sformułowane problemy z punktu widzenia lub zaspokoić te życzenia. Unikaj formułowania jednego zadania dla wielu różnych grup docelowych. Podobnie, nie wbijaj w jedno zadanie wszystkich zebranych dotychczas spostrzeżeń na temat osoby, jej problemów i życzeń. To tylko przeładowałoby twoje zadanie. Aby mieć pewność, że Twój punkt widzenia jest jasny, musisz skondensować informacje i umieć wyrazić je w jednym zdaniu. Musisz jednak usunąć z tego zdania wszelkie ślady konwencjonalnej mądrości lub stereotypowych wypowiedzi. Skoncentruj się na tym, co jest specjalnego w danej osobie, jej problemach lub pragnieniach lub na szczególnych aspektach sytuacji. Oto przykładowe zdanie: "Jak możemy pomóc uczniom ze środowisk migracyjnych, aby mogli w pełni odtworzyć materiał edukacyjny na zajęciach z języka angielskiego na wyższym poziomie w ciągu sześciu tygodni bez osobistego nauczyciela i poprawić swoje wyniki o jedną literę?"
Powrót

09.05.2021

Opanowanie procesu twórczego

Bycie kreatywnym oznacza, że myślisz o czymś nowym. Istota innowacyjności oznacza, że wdrażasz coś nowego. Dlatego kreatywność jest stałym elementem każdego projektu innowacyjnego, niezależnie od tego, czy dążysz do nowego produktu, usługi, procesu, zmiany społecznej i organizacyjnej, czy też modelu biznesowego. Kreatywność to nie wydarzenie - powinieneś to postrzegać jako proces. Ten proces może czasami trwać dni, tygodnie lub miesiące. Graham Wallas opisał ten proces już w 1926 roku i nadal ma on uniwersalne zastosowanie. Aby rozwinąć pomysł, należy najpierw intensywnie zająć się problemem lub szansą. Przede wszystkim musisz zbadać aktualny stan technologii. Na tej podstawie możesz opracować pierwsze rozwiązania cząstkowe. Wszystko to obejmuje fazę przygotowawczą. (Możesz także sam stworzyć okazję do przedsiębiorczości). W drugim kroku musisz zdystansować się od zadania. Aby nabrać dystansu psychicznego do swojego zadania, możesz je również zniesławić. Trzeba, że tak powiem, przemyśleć zadanie i jednocześnie się zrelaksować. To jest okres inkubacji. Zyskaj dystans od swojego problemu lub pytania. Nie musisz przejmować się zadaniem przez całą minutę. Zrób coś innego między momentami, w których o tym myślisz. Zajmuj się innymi czynnościami. Uprawiaj sport. Wziąć urlop. Kiedy mentalnie powrócisz do zadania i ponownie się z nim zmagasz, stworzysz nowe pomysły i zyskasz nową perspektywę. Po okresie inkubacji zacznij ponownie zajmować się pytaniem i problemem. Dopiero teraz następuje generowanie pomysłów. Pomysły mogą powstać spontanicznie w formie błysków geniuszu - nazywa się to iluminacją. Ale pomysł można też systematycznie rozwijać. Nazywa się to ideacją. Twój pomysł nigdy się nie kończy. Następnie musisz dalej rozwijać, testować, wdrażać, opisywać i przekazywać swój pomysł. (Spodziewaj się, że napotka również opór w firmie). Ten krok to weryfikacja. W praktyce te fazy nie odbywają się sekwencyjnie, jak można by przypuszczać na podstawie rysunku 10-1. Zamiast tego przekonasz się, że w tym procesie występują liczne i zróżnicowane pętle sprzężenia zwrotnego i refleksji. Myślenie projektowe opiera się na tym procesie twórczym.
Powrót

10.05.2021

Otwieranie źródeł nowych pomysłów

Uświadomienie sobie możliwych źródeł pomysłów i systematyczne przeszukiwanie tych źródeł w poszukiwaniu informacji i inspiracji z pewnością pomoże w procesie twórczym. W zależności od zakresu zadań dostępne są różne źródła informacji. W kolejnych podrozdziałach dowiesz się o kilku szczególnie ważnych źródłach. Wykorzystanie umiejętności i wiedzy pracowników we własnej firmie Wydaje się oczywiste, że informacje i inspiracje na temat możliwych rozwiązań można uzyskać od pracowników własnej firmy, ale szczególnie w większych firmach o różnych obszarach biznesowych, wiedzę dotyczącą umiejętności kolegów z innych działów i dzielenie się informacjami między różnymi oddziałami często pozostawia wiele do życzenia. Powinieneś systematycznie ustanawiać w swojej firmie system zarządzania wiedzą, który promuje wymianę informacji. Stwórz kilka narzędzi do zarządzania wiedzą w firmie. Oto dwa podejścia, które są szczególnie istotne przy wyszukiwaniu pomysłów:

Żółte strony: Pomysł ten, zapożyczony z papierowych książek telefonicznych w starym stylu, zawiera katalogi ekspertów, w których znajdują się dane kontaktowe i opisy umiejętności pracowników. Przechodząc w dół listy, informacje te mogą obejmować imię i nazwisko osoby, stanowisko, obszar, dział, numer telefonu, adres e-mail, obszary pracy, doświadczenia związane z projektami, obszary specjalne, specjalne know-how i określone umiejętności. Profile kompetencji mogą być tworzone przez samych pracowników w standardowym formacie i potencjalnie edytowane przez pracownika.
Mapa wiedzy: Ta pozycja umożliwia wizualizację obszarów wiedzy lub nośników wiedzy (ekspertów) dla Twoich działań innowacyjnych. Relacje między poszczególnymi obszarami wiedzy lub nośnikami wiedzy można wyraźnie przedstawić w postaci mapy myśli. Ponadto te mapy wiedzy można uzupełnić elementami graficznymi dla większej przejrzystości. Dodatkowe informacje ogólne, opisy metod lub osoby kontaktowe dla poszczególnych nośników wiedzy można przechowywać w poszczególnych obszarach wiedzy lub u samych przewoźników. Kiedy projektujesz mapę wiedzy, pytania przewodnie, które chcesz zadać, powinny dotyczyć tego, które obszary wiedzy są wymagane i jaką konkretną wiedzę ktoś musi mieć na temat danego obszaru.
Powrót

11.05.2021

Badanie i obserwowanie klientów oraz angażowanie ich w tworzenie rozwiązań

Możesz ankietować i obserwować klientów nie tylko w celu uzyskania informacji o ich problemach i życzeniach, ale także w nadziei, że klienci udzielą Ci informacji o rozwiązaniach. Klienci, którzy szczególnie inwestują w obszar produktowy - określani jako wiodący użytkownicy - udzielają szczegółowych informacji nie tylko o wymaganiach, ale także o rozwiązaniach, ponieważ są osobiście zainteresowani rozwiązaniem i posiadają niezbędne kompetencje. Dlatego warto systematycznie szukać takich klientów. Wiodący użytkownicy lubią udostępniać informacje w wyspecjalizowanych społecznościach internetowych, publikować blogi na ten temat lub komentować poprzednie produkty na portalach porównawczych. Skontaktuj się z tymi klientami i przekonaj ich do poszukiwania pomysłów. Jedną z opcji może być zaproszenie na wspólny warsztat pomysłów. Możesz również angażować klientów w drodze konkursów innowacyjnych, korzystając z własnej strony internetowej lub zewnętrznych dostawców, aby wysyłać na stałe prośby do zewnętrznych partnerów o zgłaszanie pomysłów na określone pytanie w ramach procesu konkurencyjnego. Możesz oferować nagrody za najlepsze pomysły.
Powrót

12.05.2021

Ankiety i współpraca z dostawcami

Możesz systematycznie włączać dostawców do swojego procesu myślenia projektowego, tak jak możesz to zrobić z klientami. Dostawcy posiadają wysokie kompetencje (techniczne) w obszarze Twojego zadania i chętnie pomogą Tobie jako swoim klientom w rozwoju nowych produktów i procesów. Oprócz osobistych rozmów i ankiet z pracownikami dostawców, można prowadzić wspólne warsztaty lub zgłaszać ich udział w konkursach innowacyjnych.
Powrót

13.05.2021

Nadążanie za tym, co robią konkurenci

Analiza działań konkurencyjnych może dostarczyć sugestii dotyczących przyszłych produktów i usług. Przeanalizuj nowe rozwiązania i produkty konkurencji. Informacje można uzyskać za pośrednictwem zgłoszonych do opatentowania wynalazków, publikacji w magazynach branżowych, broszur, komunikatów prasowych i wystąpień na targach. Kupuj produkty konkurencji i rozbijaj je na części, aby zobaczyć (techniczne) innowacje - nazywa się to inżynierią odwrotną. Oprócz bezpośrednich i potencjalnie nowych konkurentów masz konkurentów pośrednich. Firmy te oferują tym samym klientom inne rodzaje produktów lub usług. Na przykład dla producenta odtwarzacza MP3 producenci smartfonów i serwisy muzyczne są pośrednimi konkurentami, ponieważ oferują muzykę do użytku mobilnego. Przyjrzyj się innym branżom, aby zobaczyć, jakie alternatywne trendy, osiągnięcia oraz nowe produkty i procesy można tam znaleźć.
Powrót

14.05.2021

Ocena publikacji i informacji patentowych

Przed rozpoczęciem wyszukiwania pomysłów należy zapoznać się z artykułami w czasopismach branżowych, a także z opisami występującymi w zgłoszeniach patentowych. Oprócz ogólnych badań internetowych (strony internetowe odpowiednich badaczy, instytucji i firm), a także badań naukowych za pośrednictwem baz danych, należy szukać informacji w szczególności w patentowych bazach danych. Badania patentowe są przydatnym narzędziem do określania stanu technologii, wykrywania przełomów technologicznych, znajdowania partnerów do współpracy i gromadzenia sugestii dotyczących nowych pomysłów. Jedne z największych bezpłatnych baz patentowych na świecie obejmują te prowadzone przez Europejski Urząd Patentowy (https://worldwide.espacenet.com) i Urząd Patentowy Stanów Zjednoczonych (www.uspto.gov). Wyszukiwarka Google Patents (https://patents.google.com) to kolejny zasób, z którego zdecydowanie powinieneś korzystać podczas badań patentowych. Podczas wyszukiwania patentów określ możliwe słowa kluczowe w odniesieniu do swojego zadania i obszaru zainteresowania technologicznego. Słowa kluczowe nie powinny być zbyt szczegółowe, ponieważ patenty celowo obejmują szerokie (specjalistyczne) terminy. Zawsze szukaj też synonimów. Przeczytaj odpowiednie dokumenty patentowe, aby zapoznać się z wyrażeniami używanymi w określonych terminach technicznych. Możesz również użyć nazwisk odpowiednich osób i firm działających w tym obszarze.
Powrót

15.05.2021

Udział w targach i konferencjach

Możesz znaleźć interesujących partnerów do szukania pomysłów w drodze dyskusji lub uczestnicząc w prezentacjach technicznych na targach i konferencjach. Poznasz nowych klientów, dostawców i przedstawicieli świata nauki. Szukaj w szczególności targów i konferencji, na których spotkasz nowych partnerów w nauce i przemyśle. Możesz również odwiedzić wydarzenia z innych sektorów, aby odkryć nowe trendy, osiągnięcia i produkty z innych dziedzin, które mogą być źródłem inspiracji dla własnego projektu.
Powrót

16.05.2021

Współpraca z ekspertami

Eksperci w dziedzinie nauki i przemysłu, którzy zdobyli dogłębną specjalistyczną wiedzę dzięki swojej pracy, mogą zostać włączeni do procesu myślenia projektowego w formie warsztatów, ustnych lub pisemnych ankiet oraz prac projektowych. Możesz znaleźć ekspertów poprzez publikacje w czasopismach branżowych, badania patentowe, sieci społecznościowe i wyspecjalizowane społeczności internetowe lub na targach i konferencjach. Podejdź do ekspertów i opisz swoje zadanie. Możesz znaleźć pomysły na swoje zadanie, korzystając z tych źródeł informacji. Po okresie inkubacji jesteś w stanie opracować kreatywne rozwiązanie w fazie iluminacji lub wyobrażenia opartego na tym fundamencie.
Powrót

17.05.2021

Zrozumienie zasad kreatywności

Po wielu latach doświadczeń związanych z procesem twórczym wymyśliłem kilka ogólnych podstawowych zasad dotyczących etapu iluminacji / wyobrażenia. Następujące zasady kreatywności nie występują niezależnie w prawdziwym świecie; ich potencjał faktycznie rozwija się, gdy są ze sobą połączone. Z tego powodu powinieneś połączyć zasady swojego zadania.
Powrót

18.05.2021

Zasada rozkładu

Postępując zgodnie z zasadą dekompozycji, demontujesz problem, zadanie, etapy procesu lub przeprojektowany produkt na części, a następnie zmieniasz lub łączysz te części w nowy sposób. Zgodnie z tą zasadą powstało wiele urządzeń wielofunkcyjnych. Używając czegoś, co nazywamy pudełkiem morfologicznym, rozkładasz poszczególne produkty na ich różne funkcje. Zmieniaj odrębną formę tej funkcji, a następnie łącz funkcje i ich formy w nowy sposób.


Powrót

19.05.2021

Zasada asocjacyjna

Dzięki zasadzie asocjacji łączysz idee, informacje, spostrzeżenia i emocje. Możesz nawiązać to połączenie bez stałego celu. (Mówimy tutaj o swobodnych skojarzeniach). Jednym z przykładów jest burza mózgów, ale możesz też postępować w określonej kolejności lub kolejności, w której coś łączysz. Jest to znane jako stowarzyszenie strukturalne.
Powrót

20.05.2021

Zasady analogii i konfrontacji

Analogia i konfrontacja, czyli specyficzne zmiany perspektywy, opierają się na porównaniach z różnymi rodzajami obszarów (zwanymi też bisocjacjami). Pozwala to na tworzenie relacji, które wcześniej nie istniały. Korzystając z analogii, porównujesz swoje zadanie z innym obszarem. Zidentyfikowane podobieństwa i różnice będą bodźcem do nowych pomysłów. Stosując analogie można osiągnąć pozytywne efekty dla rozwoju pomysłu i późniejszej ich realizacji, takie jak większa oryginalność, mniejsze ryzyko, krótszy czas realizacji i niskie koszty rozwoju. W konfrontacjach wybrany obszar jest celowo ustawiany w przeciwieństwie do twojego zadania. Mogą wystąpić różne rodzaje konfrontacji: w przypadku odwrócenia rozważasz problem z odwrotnej perspektywy. Zamiast pytać "Jak możemy rozwiązać problem?", Pytasz "Jak możesz go pogorszyć?" Zasada ta opiera się na wariancie burzy mózgów techniki Headstand. Możesz jednak stworzyć celową prowokację, aby pobudzić przepływ swoich pomysłów. "Jak moglibyśmy rozwiązać nasz problem, gdybyśmy byli dziesięć razy bardziej bogaci niż razem Jeff Bezos, Bill Gates i Warren Buffett?"
Powrót

21.05.2021

Zasady abstrakcji i wyobraźni

Dzięki podstawowym zasadom abstrakcji i wyobraźni rozwiązujesz problem na wyższym lub uproszczonym poziomie wizualnym. Zachowaj jak największą odległość od problemu, aby zrozumieć problem z lotu ptaka i znaleźć pomysły na jego rozwiązania. Z perspektywy wyższego poziomu można również poszukać typowych wzorców udanych innowacji. Dzięki wyobraźni myślisz przede wszystkim obrazami. Podchodzisz do problemu lub pytania jako przedmiotu lub sytuacji. Wizualizowanie własnych myśli lub używanie metaforycznego myślenia wspierają tę zasadę. Chemik Friedrich August Kekulé przez długi czas bezskutecznie pracował nad jedną z największych nierozwiązanych zagadek chemii - strukturą cząsteczki benzenu. Pewnego dnia wyobraził sobie cząsteczkę jako węża, który gryzie własny ogon. Oto rozwiązanie: benzen jako cząsteczka tworzy strukturę pierścieniową.
Powrót

22.05.2021

Poznaj czynniki sukcesu dla zwiększenia kreatywności

Oprócz podstawowych zasad odkryjesz, że na proces twórczy mają wpływ inne czynniki sukcesu. Przyjrzyj się swojemu zadaniu i zadaj sobie pytanie, czy możesz wykorzystać którykolwiek z indywidualnych czynników opisanych w kolejnych sekcjach.

Kwestionowanie konwencjonalnej mądrości. Nie bierz niczego za pewnik. Zadaj następujące pytania:

•  Dlaczego tak jest?
•  Dlaczego tak nie jest?
•  Dlaczego tak powinno być lub nie tak?
•  Jak mogłoby być inaczej?

Możesz mentalnie wszystko zmienić. Podążaj różnymi ścieżkami. Należy to rozumieć zarówno w sensie rzeczywistym, jak i przenośnym. Kwestionuj konwencje i założenia w Twojej branży. Przez długi czas w branży meblarskiej panowała konwencja, że klienci nie mogą montować mebli i nie chcą ich montować. Założyciel IKEA, Ingvar Kamprad, z sukcesem się załamał tą konwencję. Kanadyjska firma rozrywkowa Cirque du Soleil zerwał z konwencją, że cyrk musi mieć występy zwierząt i klaunów i być przeznaczony dla dzieci. Wykorzystując koncepcję łączenia elementów opery, musicali i muzyki rockowej z cyrkiem dla dorosłych, firmie udało się stworzyć zupełnie nowy rynek.
Powrót

23.05.2021

Upraszczanie produktów i procesów

Udane innowacje w zakresie produktów i procesów nie są szczególnie skomplikowane. Wręcz przeciwnie: Klienci cenią sobie możliwość łatwej obsługi, brak przytłaczania funkcjonalnością lub brak myślenia podczas korzystania z tego. Istnieje wiele przykładów tego, jak usprawnienie - uproszczenie produktów i procesów - jest receptą na sukces. Wielki początkowy sukces Instagrama opiera się na jego prostocie. Edycja i udostępnianie zdjęć bez większego wysiłku była ideą sukcesu. Bracia McDonald, słynący z fast foodów, zmniejszyli swoje menu o połowę, aby wydajniej obsługiwać klientów. Pierwszy iPod miał znacznie mniej funkcji niż konkurencyjne modele. Zaimponował użytkownikom dużą pojemnością, atrakcyjnym wyglądem i połączeniem z iTunes, innowacyjną usługą w tamtym czasie. Southwest Airlines ograniczyły usługi, takie jak posiłki na pokładzie, salony i rezerwacje miejsc, co pozwoliło obniżyć ceny. Zwycięska formuła tej niedrogiej linii lotniczej zrodziła się z tych uproszczeń. Usuń lub zredukuj wszystkie etapy procesu, cechy lub funkcje, które nie są istotne dla klienta lub których klient nie dostrzega i nie potwierdza. Skoncentruj się tylko na absolutnie niezbędnych funkcjach. Usprawnij produkty i ich funkcje, standaryzuj i automatyzuj procesy.
Powrót

24.05.2021

Zaczynając tam, gdzie skończyli inni

Ten cytat pochodzi od Thomasa Edisona: "Większość moich pomysłów należała do innych ludzi, którzy nigdy nie zadali sobie trudu, aby je rozwinąć". Innowacje nie powstają w próżni; opierają się na doświadczeniach, spostrzeżeniach, wiedzy i podejściu innych ludzi. Nic nie jest idealne, co oznacza, że wszystko można zrobić inaczej, inaczej zastosować, inaczej połączyć. Modyfikuj istniejący stan rzeczy, celowo go fałszuj lub wykorzystuj do zupełnie innych zastosowań. Nigdy nie uważaj swoich początkowych pomysłów za najważniejsze i ostateczne. W tym kontekście odnoszący sukcesy wynalazcy charakteryzują się wytrwałością i wytrzymałością. Obserwowanie wszystkiego i wszystkich
Powrót

25.05.2021

Obserwowanie wszystkiego i wszystkich w każdym możliwym miejscu

Możesz uzyskać niezliczone sugestie dotyczące nowych pomysłów z systematycznych lub przypadkowych obserwacji zwykłych lub nietypowych sytuacji. Nie wahaj się analizować nawet błahych sytuacji. Zacznij od siebie. Obserwuj własne nawyki i procesy biznesowe. Ciekawość i uważność są warunkami wstępnymi udanych obserwacji. (Więcej informacji na temat potencjału obserwacyjnego można znaleźć w rozdziale 8.) Dobrym ćwiczeniem do trenowania umiejętności obserwacji jest spokojne obserwowanie obiektu lub sytuacji przez 15 minut i dokładne przyglądanie się każdemu szczegółowi bez rozpraszania się. Następnie spróbuj zapamiętać jak najwięcej szczegółów i opisz je własnymi słowami.
Powrót

26.05.2021

Eksperymentowanie z pomysłami

Liczne innowacyjne pomysły powstały w wyniku metody prób i błędów. Takie podejście jest celowe nie tylko w badaniach i rozwoju produktów technicznych i innowacji procesowych, ale także w przypadku wszelkiego rodzaju innowacji (produktów, usług, innowacji społecznych i modeli biznesowych). Myśl w kategoriach eksperymentów: eksperymenty pozwalają wybierać spośród wielu - nawet konkurujących - alternatyw. Kreatywne pomysły, w sensie wykonalnych i pożądanych innowacji, mogą być rozwijane lub wybierane tylko w pewnym stopniu za pomocą czysto logicznego myślenia, rozwijanego podczas siedzenia przy biurku. Podejście oparte na eksperymentach w świecie rzeczywistym - takie, które sprawdza Twoje własne pomysły i założenia - oferuje sprawdzenie rzeczywistości, a także nowe sugestie. Aby takie eksperymenty zakończyły się sukcesem, musisz stworzyć niezbędną przestrzeń do oddychania i tolerować błędy. Każdy eksperyment może się nie udać. Rzecz w tym, aby uczyć się na tych błędach i rozwijać nowe pomysły. Założycielska idea Zappos jest przykładem eksperymentalnego podejścia. Założyciel, Nick Swinmurn, eksperymentował ze swoim modelem biznesowym. Na podstawie eksperymentu stworzył odnoszący sukcesy sklep internetowy, który koncentruje się na sprzedaży i wysyłce butów oraz artykułów modowych. Odwiedzał różne sklepy obuwnicze, robił zdjęcia butów, a następnie oferował je do sprzedaży w sklepie internetowym. Ten eksperyment nauczył Swinmurna, że pomysł działa, i pokazał mu, jak może go dalej rozwijać.
Powrót

27.05.2021

Networking

Szukaj i promuj wymiany z innymi. Sieć to skrót, z którego możesz skorzystać, aby szybciej wymyślić nowy pomysł. Zainteresuj się dyskusjami z osobami z innych dyscyplin, kultur, obszarów biznesowych, działów lub partnerami zewnętrznymi (klientami, dostawcami, partnerami biznesowymi). Współpracuj z różnymi zespołami w formatach warsztatowych. Skieruj swój pomysł na rozwiązanie na innych ludzi. Dzięki różnym perspektywom, które napotkasz, ta interakcja przyniesie Ci nowe sugestie.
Powrót

28.05.2021

Pokonywanie przeszkód dla kreatywności

Innym kluczowym czynnikiem sukcesu w procesie twórczym jest pokonanie różnorodnych blokad kreatywności, które napotkasz. Takie bloki, które pojawiają się w różnych postaciach, można podzielić na fizyczne, środowiskowe, socjologiczne i psychologiczne. Zapoznaj się z tymi blokami w kolejnych sekcjach i naucz się je pokonywać.
Powrót

29.05.2021

Pokonywanie barier fizycznych i środowiskowych

Ewentualnymi barierami fizycznymi mogą być objawy zmęczenia, stresu lub wypalenia. Z tego powodu unikaj stresu i niezdrowego zachowania na poziomie osobistym, ponieważ może to również wpłynąć na twoją kreatywność. Na poziomie całej firmy należy wprowadzić system zarządzania zdrowiem i wspierać pracowników w działaniach, które pozwolą im prowadzić zdrowy i bezstresowy tryb życia. Środowisko, w którym pracujesz, również wpływa na kreatywność. Blokady środowiskowe, które należy natychmiast usunąć, obejmują nieergonomiczne miejsca pracy, nieodpowiedni sprzęt do pracy, hałas i pomieszczenia, w których jest za zimno lub za gorąco. Musisz także znaleźć odpowiedni czas na swoją twórczą pracę. Krótko po obiedzie lub późnym popołudniem jest często niekorzystny czas. Unikaj niepokojów i przerw, ponieważ możesz rozwijać się twórczo tylko wtedy, gdy potrafisz się skupić.
Powrót

30.05.2021

Usuwanie blokad socjologicznych

Bloki socjologiczne dotyczą barier związanych z kulturą organizacyjną, rodzajem współpracy w firmie oraz stopniem sformalizowania procesów i struktur. W firmie, która nie uznaje usług twórczych i gdzie blokady psychiczne przybierają postać świętych krów, kreatywność przeżywa zasadniczo trudny okres. Przykładem takiej świętej krowy jest często główny generator przychodów w firmie. Jeśli chcesz zastąpić ten generator przychodów czymś zupełnie nowym, musisz spodziewać się tego generatora przychodów czymś zupełnie nowym, musisz spodziewać się oporu w firmie. Wyjaśnij całej firmie, że innowacje są niezbędne do trwałego sukcesu. Wprowadź w firmie zachęty, aby kreatywne myślenie i twórcze działania były opłacalne. Kreatywność rozwija się w pracy grupowej, ale rozwija się również, gdy Twoje zespoły cechuje różnorodność. Jeśli firma doświadcza konfliktów, napięć lub rywalizacji, negatywnie wpływa to na proces twórczy. Sformułuj jasne i ambitne cele dla zespołu - cele, które wzmacniają ducha wspólnoty. Sztywne i surowe kontrole oraz liczne regulacje i formalności przyczyniają się do powstania biurokracji, która ogranicza rozkwit kreatywności. Sprawdź swoje przepisy i formalne procedury. Stwórz spokój tam, gdzie te przepisy nie mają zastosowania.
Powrót

31.05.2021

Pokonywanie blokad psychologicznych

Blokady psychologiczne pojawiają się w wielu formach, jak np. Zamknięty umysł, który przejawia się w odrzucaniu idei z zewnątrz. Akceptuj i szanuj pomysły innych ludzi. Jeśli odbierasz pomysły od innych, nie jest to słabość - jest to raczej szczególna siła. Inną formą blokady psychologicznej jest sztywność umysłu przejawiana przez trzymanie się ugruntowanych nawyków. Jeśli możesz zmienić te nawyki, jest to czynnik sukcesu dla innowacji. Na ogół podświadomie podążasz za nawykami, tworząc w ten sposób blokady mentalne, które są trudne do zmiany. Możesz samodzielnie pokonać psychologiczne blokady psychiczne. Oto kilka wskazówek, jak zwolnić "hamulec ręczny", który masz w głowie:

•  Żądaj od siebie minimum nowych pomysłów. Wywieraj na siebie presję. Spróbuj opracować pewną liczbę nowych pomysłów na jeden lub więcej problemów dziennie lub tygodniowo. Ta strategia ma na celu wymuszenie problemu. Generowanie pomysłów zaczyna się powoli, ale nie poddawaj się od razu. Pomysły też nie muszą być najwyższej jakości. Chodzi o uzyskanie stymulacji z przepływu pomysłów.
•  Kiedy czytasz książki lub artykuły, zatrzymaj się w czytaniu i zadaj sobie pytanie, jak historia lub artykuł może być kontynuowany. Wyobraź sobie kontynuację powieści lub zastanów się, jak mogłoby wyglądać rozwiązanie, gdy czytasz artykuły z poradami. Porównaj swoje pomysły z faktyczną kontynuacją książki lub artykułu.
•  Zadaj sobie pytanie "Kiedy ostatnio zrobiłem coś po raz pierwszy?" Jeśli ta czynność miała miejsce więcej niż tydzień temu, należy niezwłocznie zrobić coś nowego lub niezwykłego.
•  Zacznij od siebie i zmień swoje osobiste nawyki. Ta strategia usuwa mentalne blokady w pracy, które zostały stworzone przez rutyny i nawyki. Ten proces rozpoczyna się na małą skalę, tak jak w poniższych przykładach:

- Wybierz inną drogę do pracy.
-Jako osoba praworęczna używaj lewej ręki.
-Zmień swoje nawyki żywieniowe i jedz o różnych porach.
-Czytaj powieści i science fiction zamiast książek faktu.
-Weź kąpiel zamiast prysznica.
-Przeczytaj różne gazety.
-Słuchaj innej stacji radiowej.
-Zmień swoje godziny pracy.
- Umawiaj spotkania z osobami, które ledwo znasz z innych działów.
Powrót