CodziennikiMagazyn "Chacker in ACT(A)ion"



Design Thinking



01.02.2021

Patrzenie na błędy w zróżnicowany sposób

Nie wszystkie błędy są takie same i nie wszystkie powodują taki sam ból. Chociaż definicja błędu ostatecznie zależy od obserwatora, możliwe jest również zdefiniowanie inteligentnych błędów - takich, które nie tylko nie podlegają karze, ale są również pożądane. Możesz scharakteryzować inteligentne błędy w ten sposób:

•  Zadanie było dobrze zaplanowane i podjęto obliczalne ryzyko. Poświęciłeś trochę czasu, aby dokładnie zaplanować projekt myślenia projektowego. (Więcej informacji na temat planowania można znaleźć w rozdziale 4.) Część tego procesu planowania obejmowała oszacowanie ryzyka potencjalnych odchyleń od celów, harmonogramów i kosztów projektu. Wiedziałeś, że oszacowanie ryzyka zawsze oznacza, że określasz ilościowo prawdopodobieństwo wystąpienia odchylenia i opisujesz potencjalne konsekwencje tego odchylenia. Oszacowałeś ryzyko techniczne, oceniając występowanie defektów jakości technicznej na mniej niż 10 procent i oceniłeś konsekwencje w przypadku wydłużenia czasu rozwoju o sześć miesięcy.
•  Zadanie było ważne. W projekcie kluczową rolę odegrały założenia dotyczące klienta. (Nie ma potrzeby omawiania błędów popełnionych w nieistotnych zadaniach).
•  Nie można było przewidzieć wyników. Zaplanowałeś konkretne zadanie ze swoim zespołem, a następnie porównać wynik z planowaniem.
•  Szybka informacja zwrotna o błędzie. Zachęcałeś członków zespołu do szybkiego zgłaszania ewentualnego błędu lub odstępstwa. Pamiętaj, że im szybciej dowiesz się o błędzie, tym lepiej możesz na niego zareagować. Jeśli pracownicy nie będą musieli martwić się o wady, szybko i kompleksowo poinformują o błędach.
Dobrze jest, jeśli z góry określisz cechy inteligentnych błędów w sposób specyficzny dla zadania i poinformujesz o tym wszystkich zaangażowanych. (Co to znaczy "dobrze zaplanowane"? Co to jest możliwe do obliczenia ryzyko? Co to są ważne zadania? Co oznacza "szybka i wyczerpująca informacja zwrotna o błędzie"?)
Powrót

02.02.2021

Znajdź kompetencje potrzebne do wykonania zadania

Sukces projektów design thinking zależy całkowicie od posiadania niezbędnych kompetencji do analizy i rozwiązania zadania w zespole. Przed iw trakcie wyzwania projektowego systematycznie identyfikuj umiejętności i możliwości zespołu i dostosowuj je do zadania. Poniższe sekcje pokazują, jak to zrobić.

Określenie docelowych kompetencji

Zdefiniuj wymagane kompetencje w zakresie personelu, materiałów i finansów, których będziesz potrzebować do wyzwania projektowego. Na pierwszym planie są często kompetencje personelu. Wyjaśnij, jakich kompetencji zawodowych potrzebujesz do swojego zadania. W myśleniu projektowym zadania mają często charakter interdyscyplinarny. Dlatego powinieneś rozważyć, które dyscypliny zawodowe są pomocne, jeśli chodzi o zrozumienie zadania, a następnie znalezienie rozwiązania. Musisz wyjaśnić swojemu zespołowi następujące pytania:

•  Jakie kompetencje są wymagane do zrozumienia zadania i znaleźć rozwiązanie?
•  Jakie dyscypliny zawodowe musisz mieć w zespole?

Nie koncentruj się tylko na kompetencjach technicznych. Zwróć jednakową uwagę na umiejętności komunikacyjne i społeczne poszczególnych członków zespołu. Myślenie projektowe opiera się na potrzebach ludzi. Aby myślenie projektowe zadziałało, musisz zrozumieć swoich potencjalnych klientów i umieć się z nimi komunikować
Powrót

03.02.2021

Podsumowanie faktycznych kompetencji

Dokonując oceny kompetencji swojego zespołu, zidentyfikuj obecność i rozmieszczenie kluczowych członków personelu, którzy są istotni dla wyzwania projektowego. Kiedy definiujesz idealny stan docelowy, mnogość potencjalnych kompetencji, które możesz sobie wyobrazić, z konieczności prowadzi do konieczności dokonania wyboru. Wybór zawsze zależy od konkretnego wyzwania projektowego. W tym celu musisz poprosić firmę o wyjaśnienie następujących pytań:

•  Jakie kompetencje personalne, materialne i finansowe istotne dla wyzwania projektowego są obecne w firmie?
•  Którzy pracownicy lub grupy pracowników mają określone zadania kompetencyjne i w jakiej formie?
•  Którzy pracownicy używają na co dzień kompetencji związanych z zadaniami?
Powrót

04.02.2021

Porównanie kompetencji docelowych i rzeczywistych oraz wymyślanie kolejnych kroków

Musisz porównać wymagane (docelowe) i istniejące (rzeczywiste) kompetencje. Możesz zniwelować tę lukę poprzez zaawansowane szkolenie pracowników wewnętrznych lub zewnętrznych współpracowników. Zaawansowane działania szkoleniowe mają zwykle długofalowy wpływ na rozwój kultury innowacji w firmie. (Więcej informacji na ten temat można znaleźć w rozdziale 16.) Przykładami współpracujących partnerów zewnętrznych są dostawcy, klienci, placówki naukowe (kolegia i inne instytuty badawcze), konsultanci, władze i stowarzyszenia. Współpracując z tymi partnerami, możesz otrzymać kompetencje, których brakuje w projekcie myślenia projektowego w krótkich i średnich terminach. Aby ten kontrast był widoczny, zadaj sobie następujące pytania:

•  Jakich kompetencji związanych z zadaniami brakuje w firmie?
•  Które kompetencje związane z zadaniami możesz rozwinąć w krótkim okresie z wewnętrznym zaawansowanym szkoleniem?
•  Które kompetencje związane z zadaniami można nabyć zewnętrznie partnerzy współpracujący?
•  Jakie kompetencje należy rozwijać w firmie w dłuższej perspektywie?
Powrót

05.02.2021

Bieżące sprawdzanie kompetencji

Nie powinieneś rozumieć trzech kroków opisanych w poprzednich sekcjach jako jednorazowej procedury wyłącznie na początku projektu. W trakcie realizacji projektu myślenia projektowego uzyskujesz coraz głębsze zrozumienie wyzwania projektowego. Otrzymujesz informacje o wykonalności technicznej i korzyściach dla klienta, a następnie identyfikujesz szczegóły swojego zadania. Rozwiązanie może również wymagać dodatkowych kompetencji w innych dyscyplinach. Regularnie sprawdzaj, w jakim stopniu potrzebujesz dodatkowych kompetencji. Na przykład analiza procedury technicznej może pokazać, że rozwiązania czysto mechaniczne nie są idealne. Oznaczałoby to, że musiałbyś również szukać kompetencji w dziedzinie elektroniki, jeśli chcesz, aby wysiłki związane z rozwojem procesów zakończyły się sukcesem.
Powrót

06.02.2021

Zapewnienie docenienia pracy

Częścią przygotowania do myślenia projektowego jest zdefiniowanie wcześniej sposobów okazywania uznania dla wykonanej pracy. Pod koniec długiego dystansu zapomina się o chwaleniu zespołu i okazywaniu uznania. Pamiętaj, że źle by było traktować myślenie projektowe jako jednorazową czynność. Myślenie projektowe to proces, który długoterminowo kształtuje kulturę korporacyjną. Możesz opanować ten proces w zrównoważony sposób tylko dzięki zmotywowanym pracownikom. Docenianie i pochwały są niezbędne, jeśli chodzi o motywowanie zespołu. Forma uznania obejmuje kwalifikowaną informację zwrotną, otwarcie wyrażane pochwały, pozytywne oceny pisemne, artykuły w magazynie firmowym, rekomendacje dla współpracowników - aż po nagrody rzeczowe (podróż, jedzenie, teatr, kolacja z zarządem) i nagrody finansowe a także promocje. W praktyce wkład w innowacyjne pomysły jest często zachęcany nagrodami (zwanymi nagrodami za innowacje) w formie finansowej lub mniej pieniężnej. Wspólne świętowanie po zakończeniu procesu myślenia projektowego to także uznanie (często niedoceniane) dla pracy zespołu.
Powrót

07.02.2021

Planowanie projektu Design Thinking

Jedna z powszechnych opinii głosi, że to, co nazywamy planowaniem, jest w rzeczywistości procesem, w którym skutki przypadku zastępujesz błędem, który świadomie popełniłeś. Nie ma sposobu, aby z całą pewnością przewidzieć przyszłość. Plany nigdy nie mogą być realizowane w 100 procentach. Jednak przy ograniczonych zasobach i presji terminów na projekt myślenia projektowego plany są nieuniknione. Myślenie projektowe bez planu jest jak nocny lot przez góry gołym okiem - innymi słowy, lot na ślepo w niebezpiecznym środowisku bez kompasu. Plany to kompas, którego potrzebujesz, aby odnieść sukces w projekcie, abyś mógł sprecyzować swoje cele, zaoszczędzić na kosztach projektu, dotrzymać terminów, rozpoznać odchylenia w postępach projektu i wprowadzić niezbędne zmiany. W tej sekcji dowiesz się, jak zbierać, formułować i komunikować swoje cele. Staje się to podstawą do wyprowadzenia pakietów roboczych dla twojego zadania - zapisów opisujących poszczególne etapy pracy w projekcie. Zwinne podejście pomaga w planowaniu projektów myślenia projektowego, dzięki czemu można szybko i elastycznie interweniować w przypadku zmiany przebiegu projektu. Planowanie sekwencji daje Tobie i Twojemu zespołowi przewodnik orientacyjny, jak zakończyć projekt. W tym rozdziale podaję kilka zaleceń dotyczących planowania zasobów, aby realistycznie oszacować liczbę potrzebnych pracowników, maszyn i materiałów. Dowiesz się również o technikach planowania budżetu i sposobach uniknięcia typowych błędów podczas szacowania kosztów.
Powrót

08.02.2021

Definiowanie celów projektu

Zdefiniowanie celów projektu jest niezbędne, aby projekt myślenia projektowego zakończył się sukcesem. Cel projektu szczegółowo opisuje, co chcesz osiągnąć pod koniec całego procesu. Rezultatem może być funkcjonalny prototyp produktu lub koncepcja nowego zakresu usług lub nowo zaprojektowanego modelu biznesowego. Jasna i realistyczna definicja celu projektu jest częścią wytycznych projektowych. W skrócie projektowym opisujesz swoje cele, pakiety prac, kamienie milowe, wymagane zasoby i potrzebny budżet na nie więcej niż trzech stronach. Wytyczne projektowe są przewodnikiem po dalszej pracy nad projektem. Na zakończenie projektu sprawdzasz, czy osiągnąłeś cele określone w wytycznych projektowych. Zaletą jasnej definicji celu są następujące funkcje:

•  Orientacja: masz podstawy do planowania i wiesz, gdzie chcesz skończyć. Zachęca to do stosowania metody pracy zorientowanej na wyniki w zespole myślenia projektowego.
• * Kontrola: możesz kontrolować swoją inicjatywę, gdy cele są jasne i szczegółowe. Masz podstawy do miarodajnej oceny rezultatów projektu.
•  Motywacja: posiadanie wspólnych celów tworzy poczucie jedności w zespole.

Jeśli chodzi o to, jak rzeczy działają w prawdziwym świecie, często napotykasz pewne niejasności w odniesieniu do celów. Ma to negatywny wpływ na wdrażanie. Takie rozmywanie może być spowodowane tymi czynnikami:

•  Brak czasu: Moja rada - poświęć wystarczająco dużo czasu, aby jasno i zrozumiale przepracować cele projektu ze wszystkimi zaangażowanymi osobami. Myślenie projektowe wymaga jasnych celów. Proces myślenia projektowego rozpoczyna się od zdefiniowania zadania. Kiedy będziesz przechodzić przez projekt, będziesz musiał ponownie nakreślić zadanie. Daje to wiele okazji w trakcie procesu, w których można analizować cele projektu.
•  Nieprawidłowe postrzeganie natury twoich celów: cele mogą być źle rozumiane, co utrudnia swobodę projektowania i kreatywność. W wyniku tego błędnego postrzegania sformułowane cele - jeśli takie istnieją - są niespecyficzne. W myśleniu projektowym definiujesz konkretne cele-cele, które uważasz za zmienne. Zaczynasz od celu, a w miarę postępów w myśleniu projektowym zdajesz sobie sprawę, że musisz zmienić ten cel.
•  Unikanie konfliktów w procesie definiowania celów: Zadania projektowe często obejmują cały zestaw celów, co może stanowić problem, jeśli poszczególni członkowie zespołu mają różne pomysły na temat celu i kończą rywalizacją o ograniczone zasoby. Jeśli chcesz opracować nowy produkt, możesz osiągnąć wiele celów - na przykład duży telewizor ze zwijanym wyświetlaczem. Technicy w zespole chcą zoptymalizować rozdzielczość ekranu, a przedstawiciele marketingu i sprzedaży dążą do produktu, z którego klienci będą mogli korzystać intuicyjnie. Z drugiej strony dział produkcji chce, aby telewizor był produkowany łatwo i ekonomicznie. Ograniczony budżet i czas są dostępne dla twojego projektu. Zmierz się z różnymi programami rywalizujących drużyn, rozwiązując te sprzeczne interesy z góry. Skompiluj możliwe cele i jako zespół uporządkuj je według ich znaczenia i pilności, jak opisano w następnej sekcji.
Powrót

09.02.2021

Zestawianie celów i ustalanie ich kolejności

Po podjęciu decyzji o zadaniu, wraz ze swoim zespołem musisz skompilować możliwe cele projektu. Projekt może odnosić się tylko do jednej fazy procesu myślenia projektowego lub obejmować cały proces, od sformułowania zadania po przetestowanie pomysłu. (Pełny przegląd procesu myślenia projektowego znajduje się w rozdziale 1). Jeśli zadania są obszerne i skomplikowane, pomocne będzie skupienie się w projekcie na indywidualnej fazie procesu myślenia projektowego. Na przykład w pierwszej fazie musisz dokładnie zrozumieć zadanie. Wymień swoje cele wraz ze swoim zespołem czego musisz się dowiedzieć o zadaniu pod koniec tej fazy. Dokonaj wyboru w oparciu o znaczenie celów. Pomocne rozróżnienie przy pierwszym (zgrubnym) określeniu znaczenia celów opisano na poniższej liście:

•  Cele obowiązkowe: musisz bezwzględnie je osiągnąć, aby pomyślnie zakończyć projekt. Obowiązkowym celem wielu projektów rozwoju produktu jest to, aby produkt działał bez zarzutu.
•  Pożądane cele: możesz je wdrożyć później, jeśli nadal masz czas i dostępne zasoby. Pożądane cele są często nastawione na optymalizację - na przykład produkt musi mieć atrakcyjny wygląd.
•  Inne niż cele: nie kieruj się na te cele.

W prawdziwym świecie ludzie niechętnie wyrażają brak celów. Dlatego należy przejąć inicjatywę, jasno wyznaczyć cele inne niż cele, a następnie przekazać je wszystkim uczestnikom projektu. Cele inne niż cele mogą odnosić się do badań lub właściwości i funkcji, które nie powinny być realizowane w projekcie. Załóżmy, że nowy pomysł na produkt to inteligentne lustro, które wykorzystuje rozpoznawanie twarzy do wykrywania osoby przed lustrem i wyświetlania spersonalizowanych informacji na jego powierzchni, w zależności od pory dnia (prognoza pogody, informacje o ruchu drogowym, wpisy kalendarza, wiadomości polityczne i gospodarcze). Celem jest poprawa rozpoznawania twarzy. Wyznaczasz inne możliwe ulepszenia dla lustra - takie jak rozdzielczość obrazu, odbicie lustrzane, nowe funkcje specyficzne dla treści lub sterowanie gestami - jako nie-cele w projekcie. Ustalasz kolejność celów, zlecając zespołowi ich ważenie. Użyj skali ocen od 1 (nieistotne) do 6 (bardzo istotne), aby ocenić indywidualne cele. Upewnij się, że wybrane cele nie są ze sobą sprzeczne. Jeśli chcesz obniżyć koszty i jednocześnie podnieść jakość usług, może to doprowadzić do konfliktu. Przezwyciężenie tej sprzeczności za pomocą innowacyjnego rozwiązania może być również wyraźnym celem projektu myślenia projektowego.
Powrót

10.02.2021

Jasne formułowanie celów

Podczas formułowania celów projektu radzę postępować zgodnie z Kryteriami SMART - konkretne, wymierne, ambitne (lub akceptowane), realistyczne (lub istotne) i określone w czasie:

Szczegółowe: cele są sformułowane w sposób jednoznaczny, jednoznaczny i precyzyjny. Jasne jest, do czego służy projekt. Na przykład należy bardziej szczegółowo zdefiniować cel tworzenia ,buty sportowe wykonane w całości z zasobów odnawialnych. Określasz docelowych użytkowników (młode, świadome ekologicznie kobiety w wieku od 16 do 25 lat) oraz miejsce i warunki użytkowania (podczas biegania w lesie lub na ulicy).
Mierzalne: zdefiniuj stopnie osiągnięcia celu, aby rezultat projektu stał się mierzalny. Cel zostaje osiągnięty, na przykład, gdy "co najmniej" lub "co najwyżej" zostanie osiągnięta określona liczba. Na etapie wyszukiwania pomysłów możesz wyznaczyć sobie za cel opracowanie pięciu możliwych do wdrożenia pomysłów dla zespołu. "W myśleniu projektowym cele nie są mierzalne; co stłumiłoby swobodę projektowania i kreatywność ". To częste stwierdzenie na warsztatach design thinking. Odpowiedź na to brzmi: "Więc skąd wiesz, kiedy osiągnąłeś swój cel?" Cel nie zawsze musi być mierzalny w postaci zimnej, twardej gotówki. Celem, jaki sobie stawiasz, może być na przykład zadowolenie potencjalnego klienta z nowego pomysłu na usługę lub redukcja błędów obsługi innowacyjnego produktu.
Ambitny (lub akceptowany): Ambitne cele stanowią wyzwanie i dlatego mają motywujący efekt. Nieznaczne ulepszenie istniejącego produktu nie przyspiesza bicia serca. Materiał, który jest jednocześnie lekki, elastyczny, stabilny i biodegradowalny stanowi (mile widziane) wyzwanie techniczne. (Zaakceptowano jako alternatywę: cele są uznawane przez wszystkich uczestników projektu).
Realistyczne (lub istotne): cele te można zrealizować za pomocą zasobów, kompetencji i zaplanowanych nakładów czasowych w ramach wewnętrznych i zewnętrznych warunków ramowych. Twoim celem jest opracowanie innowacyjnej zmywarki. Twoja firma zapewnia budżet na badania w wysokości ponad miliona dolarów; pracownicy mają doświadczenie w tworzeniu takiej maszyny; a realizacja zaplanowana jest w ciągu 20 miesięcy. Możesz osiągnąć ten cel. (Odpowiedni jest również używany jako alternatywa: w tym przypadku ustalane są tylko istotne cele).
Time-bound [Ograniczony czasowo]: każdy cel ma określoną oś czasu. (Na przykład chcesz zdobyć 10000 płacących klientów dzięki nowemu sklepowi internetowemu w ciągu jednego roku).

Nie trzymaj się zbyt sztywno tego wymogu dla jasno określonych celów. Twoje cele mogą się zmieniać w trakcie realizacji projektu, ponieważ coraz częściej otrzymujesz informacje nie tylko o swoim zadaniu, ale także o kolejnych rozwiązaniach. Kryteria SMART tworzą dobrą wskazówkę dotyczącą utrzymania wymaganego przeglądu celów, ale nie są niczym więcej. Kiedy formułujesz swój cel, upewnij się, że sformułowałeś go w sposób neutralny. Co to konkretnie oznacza? Załóżmy, że chcesz skrócić czas przetwarzania zamówień klientów na usługę. Cel - przyspieszenie zamówień klientów za pomocą komunikatorów internetowych - już definiuje środki (komunikatory) do osiągnięcia celu. Chodzi o to, że można również przyspieszać procesy różnymi rodzajami zmian (nakładanie się czynności, automatyzacja kroków przetwarzania, eliminacja czasu oczekiwania). Oddziel cel od możliwych podejść do rozwiązania. Podsumuj swój cel w maksymalnie trzech zdaniach, aby był zrozumiały. Opisz swój cel w pozytywny sposób. Zamiast mówić "Nie chcemy, aby klient musiał czekać na dostawę", powiedz "Chcemy, aby klient oszczędzał 30 minut podczas każdego procesu".
Powrót

11.02.2021

Komunikowanie celów

Zapisz cele projektu na piśmie, aby je potwierdzić. Ta strategia zapewnia, że wszyscy zaangażowani mają ten sam pomysł, jeśli chodzi o projekt, że nie ma nieporozumień i że postęp można w każdej chwili zmierzyć w stosunku do celów. Sformułowanie celu powinno pomóc wszystkim uczestnikom projektu świadomi istniejących celów projektu. Zespół projektowy przeprowadza ten proces definiowania celów we współpracy z klientem lub komitetem sterującym. Musisz upewnić się, że cele są akceptowane przez klienta lub klienta, a także przez zespół projektowy. W przeciwnym razie musisz ponownie wykonać kroki, aby uczestnicy projektu zaakceptowali cele. Zrozumienie celów przez uczestników skutkuje wzrostem odpowiedzialności. Cele mogą się zmieniać w trakcie realizacji projektu. Kiedy tak się dzieje, musisz mieć możliwość zmiany celów w trakcie projektu. Kiedy tak się dzieje, musisz uczynić zmiany celów przejrzystymi i przekazać je wszystkim zaangażowanym w projekt. Jeśli zmiana celu jest znacząca, może być konieczne przedwczesne zakończenie projektu. Jeśli to konieczne, wykaż się wolą i odwagą do terminowego zakończenia projektu. W przypadku projektów nowych produktów lub usług lub modelu biznesowego istnieje ryzyko, że zostaniesz uwikłany w to, co nazywam aspektami drugorzędnymi. Odkrywasz, że Twój pomysł na projekt jest interesujący również dla innych docelowych użytkowników. Inni docelowi użytkownicy mogą zażądać, abyś dostosował swój pomysł na produkt do ich potrzeb, mając błędne przekonanie, że możesz łatwo dokonać zmian, które chcą na boku. Jednak jednoczesne poszukiwanie wielu rozwiązań często nie daje się obsłużyć za pomocą zaledwie kilku testów. Często ramy czasowe i zasoby są nieodpowiednie do pracy nad wieloma podejściami w projekcie w tym samym czasie. Sytuacji tej można zapobiec, jasno określając cel na starcie. Dodatkowe aspekty, które wyłoniły się z projektu myślenia projektowego, muszą zostać zrealizowane w nowym projekcie z własnymi ramami czasowymi, budżetem i zasobami.
Powrót

12.02.2021

Planowanie pakietów roboczych

Pakiety robocze wynikają z celów. W zależności od kwestii projektu i fazy myślenia projektowego, pakiety robocze mogą obejmować różne elementy, takie jak wykonanie badań obserwacyjnych lub ankiet, opracowanie i testowanie prototypów lub poszukiwanie i rozwój nowych funkcji i etapów procesu lub nowych koncepcji usług lub modeli biznesowych. W przypadku inicjatywy myślenia projektowego chodzi o zaplanowanie i wykonanie projektu zgodnie z metodą zwinną. Możesz to zaimplementować, wykonując następujące kroki:

1. Poproś zespół projektowy o zapisanie wszystkich niezbędnych pakietów roboczych w dowolnej kolejności.
2. Zapytaj, co należy zrobić, aby osiągnąć wybrany cel. Możesz użyć technik kreatywności, takich jak burza mózgów lub mapowanie myśli.
3. Ułóż jak najmniej pakietów roboczych, ale tyle, ile potrzeba.
4. Przypisz do działań terminy wyższego poziomu, takie jak

Fazy: W projekcie myślenia projektowego takie fazy obejmowałyby zrozumienie zadania, poszukiwanie rozwiązań, stworzenie prototypu i testowanie proponowanych rozwiązań z klientem.
Obiekty: mogą to być elementy produktu, takie jak wyświetlacz, przyciski, obudowa lub bateria smartfona.
Funkcje: W sprzedaży detalicznej online mogą to być funkcje, takie jak porównanie produktów, przetwarzanie zamówień, dostawa i obsługa klienta.
Podczas przypisywania terminów zawsze zadawaj sobie pytanie: "Co jest częścią czego?" Obiekt "koło" składa się z opony i felgi, natomiast funkcja obsługi klienta może obejmować obsługę spraw gwarancyjnych, rozpatrywanie reklamacji klientów, obsługę zapytań i zamówień. Kawałek po kawałku tworzy to układ, którego kompletność należy zawsze sprawdzić. Wyniki wszystkich pakietów roboczych muszą prowadzić do osiągnięcia twojego celu.
Powrót

13.02.2021

Planowanie pakietów roboczych w celu stopniowego postępu we właściwym czasie

Kiedy projekt się rozpoczyna, pakiety robocze nie są jeszcze szczegółowe; są raczej abstrakcyjne i wiążą się z dużą ilością pracy. Na początku szczegółowo planujesz najważniejsze i najpilniejsze pakiety robocze. Nowe informacje w trakcie projektu pozwalają na stopniowe planowanie dodatkowych pakietów roboczych w odpowiednim czasie. Oznacza to, że planowanie jest stopniowe i zorientowane na potrzeby - "w samą porę" lub gdy coś się zbliża. Po wykonaniu kroku postęp i rozwój poza projektem poprawiły bazę informacyjną. Teraz możesz lepiej zaplanować następny krok. Opóźnij planowanie pakietów roboczych do ostatniego uzasadnionego momentu, aby uwzględnić najbardziej aktualne informacje. Dzięki tak zwinnemu podejściu możesz szybko i elastycznie zintegrować zmiany - najlepiej w formie informacji zwrotnej od klientów - z planowaniem na wczesnym etapie. Zmiany, które są zarówno uzasadnione, jak i pożądane, mogą być korzystne dla projektów myślących projektowo. W tym procesie akceptujesz, że nie masz wszystkich informacji od samego początku i że nie, nie zrobisz wszystkiego poprawnie, zaraz po wyjściu z bramki. zrób wszystko poprawnie, zaraz za bramą. Tę metodę planowania można zilustrować zasadą ołówka i pióra: następne kroki są zapisywane na stałe długopisem, podczas gdy kolejne kroki są zarysowane ołówkiem i można je łatwo zmienić. Jeśli nie potrafisz dokładnie opisać zawartości pakietu roboczego, brakuje Ci niezbędnych informacji. Usunięcie tej luki informacyjnej powinno być przedmiotem pakietu roboczego. Zastanów się, jak możesz uzyskać informacje. Masz kilka opcji: Możesz wdrażać badania obserwacyjne lub ankiety, przeprowadzać eksperymenty, wyszukiwać literaturę lub przeglądać bazy patentowe.
Powrót

14.02.2021

Formułowanie i określanie kolejności pakietów roboczych z perspektywy użytkownika

Przy podejściu zwinnym powinieneś sformułować pakiety robocze w formie historyjek użytkownika. Historie użytkownika pomagają w komunikacji między uczestnikami projektu i opisują jednym zdaniem, co należy osiągnąć dzięki pakietowi zadań. Historie użytkowników powinny być sformułowane tak krótko, aby zmieściły się na karcie katalogowej lub karteczce samoprzylepnej. Ta zwięzłość zmusza do dokładnego opisania niezbędnych informacji o pakiecie roboczym. W opisie może być pomocne, jeśli zastosujesz technikę "jak możemy '', aby odpowiedzieć na następujące pytanie w jednym zdaniu:

Jak możemy osiągnąć nasz cel ____________, wykonując następujące czynności
ograniczenia ___________, aby nasz docelowy użytkownik ___________
otrzymuje następującą korzyść _____________?

Ograniczeniami mogą być ograniczone zasoby (kapitał, personel, wyposażenie) lub prawne lub etyczne warunki ramowe. Docelowym użytkownikiem może być klient lub grupa użytkowników. Skoncentrowanie się na korzyściach dla użytkownika docelowego pomaga skupić się na celu. Opisz swoje historie użytkowników komuś spoza branży. Oznacza to, że musisz opowiadać historie użytkowników bez technicznego języka. Następnie poproś tę osobę, aby opowiedziała Ci historie użytkowników własnymi słowami. Jeśli zauważysz jakieś rozbieżności, zauważysz również luki w swoich historiach. Karty z historiami użytkowników są punktami kontaktowymi do dyskusji w zespole. Wiele możliwych pakietów roboczych należy uporządkować po kolei. Jednym z podejść jest ranking MoSCoW, który jest akronimem dla następujących kryteriów oceny:

Niezbędne: te historie użytkownika są absolutnie niezbędne do zrozumienia zadania lub funkcjonowania proponowanego rozwiązania.
Powinien mieć: Te historie użytkowników są ważne i należy je tworzyć. Mogło: te historie użytkowników niekoniecznie są istotne, ale można je wdrożyć, jeśli zasoby są dostępne.
Tym razem nie będę: nie ma czasu na historie użytkowników.

Do terminu dodawane są dwa wystąpienia małej litery o, dzięki czemu można je łatwiej zapamiętać w formie MoSCoW, stolicy Rosji. Jako zespół sprawdź, czy i jak historie użytkowników zależą od siebie nawzajem. Jeden pakiet zadań może wymagać ukończenia, zanim będzie można rozpocząć następny pakiet roboczy. Musisz wyjaśnić wymagania techniczne i ekonomiczne dla każdego historyjki użytkownika. Projekty techniczne wymagają dostępności sprzętu lub narzędzi. Personel lub zasoby mogą spełniać ekonomiczne wymagania pakietu roboczego. Na odwrocie karty z historyjką użytkownika można zdefiniować warunek satysfakcji, który spełnia cel pakietu roboczego z punktu widzenia klienta. Oto możliwy format warunku spełnienia:

Kiedy pakiet roboczy _____________ jest zakończony, następujący wynik _____________ powinien mieć miejsce z perspektywy użytkownika.

W tym celu przeprowadzany jest test akceptacyjny z potencjalnym klientem. Możesz wypisać historyjki użytkownika w tabeli i dodać (krótkie) informacje w kolumnach, takie jak numer historyjki użytkownika, krótki opis (jedno zdanie), odniesienie do zależności od innych historyjek użytkownika, warunki satysfakcji, priorytet, szacowany wysiłek, a wreszcie potencjalne ryzyko, a także obowiązki i uwagi.
Powrót

15.02.2021

Korzystanie z tablicy zadań

Jeśli chodzi o pakiety zadań, możesz zilustrować swoje postępy za pomocą tablicy zadań; to przydatne narzędzie do informowania wszystkich zaangażowanych o postępach projektu. Możesz użyć tej tablicy zadań do rozróżnienia na osi czasu różnych etapów rozwoju projektu myślenia projektowego. Tablica zadań może pokazać postęp całego projektu za pomocą historyjek użytkownika. Podziel takie historie na zaledwie trzy etapy: gotowe, w opracowaniu i gotowe. (Możesz użyć kolumn tabeli, aby oddzielić te etapy). W zależności od postępu, poszczególne historyjki użytkownika można przenieść do odpowiedniej kolumny na karcie lub w karteczce. Jeśli znajdziesz jakieś problemy z konkretnym pakietem roboczym (na przykład terminy nie mogą być dotrzymane lub pakiet roboczy wymaga większej liczby pracowników), nakleić czarną kropkę na karcie. Przykład tablicy zadań można znaleźć na rysunku



Zapisz nazwę każdego pakietu roboczego na karcie i posortuj je na tablicy zadań według każdego etapu rozwoju. Możesz wybrać różne kolory dla pakietów prac technicznych i marketingowych. Lewa kolumna, oznaczona Do zrobienia, zawiera wszystkie pakiety robocze na początku projektu. Sortuj karty w kolejności ich rankingu, od góry do dołu. (Ranking ten pozwala również zorientować się, które pakiety zadań mają największe szanse na wykonanie). Gdy pakiety są gotowe do przetworzenia, osoba odpowiedzialna przesuwa kartę pakietu roboczego w prawo, do kolumny Gotowe. Rozpoczęte prace są przenoszone do kolumny W toku - pod nagłówkiem W opracowaniu. Kolumna W toku powinna zawsze zawierać kartę dla każdego członka zespołu. Jeśli przetwarzanie zakończyło się pomyślnie, kierownik projektu może przenieść kartę do Opracowano. Następuje kolumna Testowanie. Każdy wynik pakietu roboczego powinien być przetestowane z technicznego punktu widzenia lub punktu widzenia klienta. W tym przypadku testowanie może stanowić na przykład test wykonalności technicznej dla technicznych pakietów roboczych lub ankietę wśród klientów, jeśli pakiet zadań dotyczy marketingu. Kolumna Testowanie może zawierać podkolumnę W fazie testowania z wykonywanymi pakietami roboczymi. Osoba odpowiedzialna za pakiet roboczy przenosi kartę do tej kolumny. Po pomyślnym zakończeniu testu kierownik projektu przenosi kartę do podkolumny Testowane. Następnie kierownik projektu przenosi kartę do Gotowe lub Zablokowane. Gotowe oznacza, że zawartość pakietu roboczego została zakończona, a warunki satysfakcji zostały spełnione. Kolumna Zablokowane odnosi się do przypadku, w którym poważne problemy spowodowały zatrzymanie przetwarzania tej konkretnej historii użytkownika. Problemem może być brak zasobów (osoba nad tym pracująca może być nieobecna z powodu choroby) lub błędy techniczne w przetwarzaniu. W zespole przedyskutujcie znaczenie poszczególnych etapów rozwoju przed rozpoczęciem projektu. Każdy członek zespołu musi mieć taką samą wiedzę o tym, o co chodzi. Powinieneś wyjaśnić zespołowi, co dokładnie oznaczają etapy Ready and Done dla twojego zadania. Stan Gotowe można rozumieć w następujący sposób:

•  Każdy rozumie zawartość pakietu roboczego.
•  Zależności od innych pakietów roboczych są rozpoznawane i nie stanowią przeszkód w przetwarzaniu.
•  Zespół posiada wymagane umiejętności i środki do wykonania.
•  Wysiłek pod względem czasu został oszacowany, co wykazało, że pakiet roboczy może zmieścić się w zaplanowanym harmonogramie.
•  Kryteria pomyślnego zakończenia pakietu roboczego są jasne, znane wszystkim i możliwe do zweryfikowania.
•  Zespół wie, jak wykonać pakiet roboczy.

Możesz opisać stan Gotowe w następujący sposób:

•  Cała praca jest zakończona lub nie ma dalszej pracy.
•  Pakiet roboczy został sprawdzony pod względem ukończenia zgodnie z zasadą foureyes - innymi słowy zatwierdzony przez co najmniej dwie osoby.
•  Wykonalność (w przypadku pakietów prac technicznych) lub warunki dotyczące satysfakcja klienta (w przypadku pakietów roboczych związanych z marketingiem) została osiągnięta lub zapewniona dzięki testom.
•  Żadne ważne elementy nie pozostają otwarte.
•  Wyniki są udokumentowane.
•  Klient lub klient zaakceptował pakiet roboczy.

Możesz wyświetlić tablicę zadań na tablicy lub ścianie metaplanu, a następnie umieścić ją w pokoju roboczym, aby wszyscy zawsze mogli zobaczyć postępy. W tej sali mogą odbywać się codzienne spotkania, a karty można przesuwać zgodnie z aktualnym stanem. Oprócz tablicy zadań możesz dokumentować pozycje, które nadal wymagają wyjaśnienia, na liście pozycji otwartych (innymi słowy) i śledzić je. Lista pozycji otwartych powinna obejmować następujące aspekty:

•  Numer seryjny: numer, który ułatwia szybkie nagranie pakietu roboczego

•  Nazwa: krótka nazwa otwartego elementu; może odnosić się do struktury projektu i może odzwierciedlać wybraną przez Ciebie nazwę dla pakietów roboczych
•  Data: dzień, w którym zgłoszono otwartą pozycję
•  Osoba powiadamiająca: osoba, która umieściła tę otwartą pozycję na liście
•  Pilność: ocenione jako wysokie, średnie lub niskie
•  Osoba odpowiedzialna: Osoba, która musi wyjaśnić otwartą kwestię Współpraca z: Lista osób lub działów, które muszą być zaangażowany w proces wyjaśniania

•  Wydatki na zasoby: szacunkowe wydatki na personel, wyposażenie lub kapitał inwestycyjny potrzebne do wyjaśnienia sprawy pozycja

•  Gotowe: opisuje stan, w którym otwarta pozycja została wyjaśniona
• Do kiedy: Termin, do którego należy wyjaśnić otwartą pozycję. * Status: Aktualny stan wyjaśnienia; może wahać się od Otwartego do

W toku do wykonania

Korzystając z tablicy zadań i listy otwartych pozycji, zapewniasz kompleksowy przegląd postępów projektu i zachęcasz zespół projektowy do dzielenia się informacjami. Każdy członek zespołu jest informowany o stanie całego projektu, stanie każdego pakietu roboczego i wszelkich pojawiających się problemach
Powrót

16.02.2021

Prawidłowe planowanie sekwencji

Planowanie sekwencji obejmuje planowanie pakietów roboczych. Przy planowaniu sekwencji określasz logiczną kolejność pakietów roboczych. Zgrubne ramy, które należy zastosować, odzwierciedlałyby fazy procesu myślenia projektowego - takie jak zrozumienie zadania, poszukiwanie rozwiązań, tworzenie prototypu i testowanie proponowanego rozwiązania z klientem. Pakiety robocze przypisuje się do poszczególnych faz w postaci listy procesów, na której określa się przybliżony harmonogram i logiczną kolejność pakietów roboczych w trakcie realizacji projektu. W celu szczegółowego planowania identyfikujesz logiczne i funkcjonalne zależności każdego zadania, oceniając ich relacje z poprzednimi zadaniami. Pytasz, które pakiety robocze muszą zostać zakończone lub przynajmniej rozpoczęte, z tymczasowym wynikiem, zanim będziesz mógł zainicjować dany pakiet roboczy. Zaczynasz znajdować pomysły dopiero po określeniu właściwych użytkowników docelowych i zdefiniowali konkretne zadanie. Rozpoczynasz produkcję produktu, gdy pomyślnie przetestujesz prototyp z klientem. Oprócz planowania sekwencji należy zdefiniować kamienie milowe. Kamień milowy reprezentuje określony moment w czasie, ale nie ma wewnętrznego zestawu.
Trwanie. Służy jako cel pośredni, w którym można sprawdzić postęp projektu i podjąć decyzję o tym, jak postępować (używając Go, aby kontynuować lub Kill, aby zakończyć projekt). Kamienie milowe należy wyznaczyć na koniec każdej fazy projektu. W myśleniu projektowym można opisać wyniki każdej fazy przy użyciu Zdefiniowanych zadań, Zidentyfikowanych użytkowników docelowych, Pomysłu na rozwiązanie, utworzonego prototypu i Pomyślnie zakończonego testu z klientem. Ogranicz liczbę kamieni milowych w projekcie i rozważ następujące wytyczne:

•  Jeden kamień milowy na każde dwa do trzech miesięcy
•  Co najmniej cztery kamienie milowe na projekt
•  Co najmniej jeden kamień milowy w odstępie trzech miesięcy

Wyznaczanie kamieni milowych działa motywująco na pracowników. Kiedy zespół osiągnie ważny kamień milowy, świętuj go razem z nimi.
Powrót

17.02.2021

Szacowanie wymaganego czasu

Po określeniu kolejności poszczególnych pakietów roboczych należy oszacować ich czas trwania. Przy tworzeniu oszacowania możesz skorzystać z następujących zasobów:

•  Wartości oparte na doświadczeniach z zakończonych projektów
•  Szacunki czasowe na podstawie opinii ekspertów
•  Stopień trudności i nowość zadania (im trudniejsze i bardziej unikalne zadanie, tym więcej czasu należy na to zaplanować)

Jeśli dostępne są tylko określone przedziały czasowe dla zasobów lub zadań powodujących wąskie gardła, pamiętaj o uwzględnieniu czasów buforowania jako sposobu na usprawnienie procesu. Czas trwania należy zawsze szacować niezależnie od konkretnych pomysłów dotyczących terminu, ponieważ takie pomysły miałyby silny wpływ na czas oszacować siebie. Zarezerwuj określony czas (od 5 do 15 procent całkowitego potrzebnego czasu) na koordynację projektu myślenia projektowego. W przypadku projektów opartych na myśleniu projektowym należy szczegółowo zaplanować, jak długo potrwają początkowe pakiety robocze, a następnie dokładniej zaplanować późniejsze fazy.
Powrót

18.02.2021

Tworzenie wykresu słupkowego dla lepszego przeglądu

Najlepszym sposobem zilustrowania osi czasu jest wykres słupkowy, który jest również nazywany wykresem Gantta (od nazwiska jego wynalazcy, Henry'ego Laurence′a Gantta). Wykresy słupkowe służą do tworzenia planowania sekwencji jako podstawy dla raportów o stanie oraz do prezentacji aspektów projektu związanych z czasem, jak pokazano na rysunku. Oś Y przedstawia przedstawienie przebiegu projektu w postaci pakietów roboczych, a oś X odnosi się do jednostek czasu w postaci słupków. Długość paska jest używana jako miara czasu potrzebnego na pakiety robocze. Jeśli jednocześnie wykonywanych jest wiele pakietów roboczych, paski są wyświetlane jeden na drugim. Wykresy słupkowe można tworzyć i odczytywać łatwo i szybko. Na wykresie słupkowym można rejestrować specjalne działania, takie jak kamienie milowe (zwykle w postaci rombu).




Powrót

19.02.2021

Prawidłowe planowanie zasobów

Zasoby to materiały, których używasz do pracy nad projektem. Można wyróżnić trzy rodzaje zasobów:

•  Ludzie (personel): pracownicy wewnętrzni i zewnętrzni
•  Maszyny (materiały eksploatacyjne): maszyny, narzędzia, oprogramowanie lub pomieszczenia
•  Materiał (surowce, materiały pomocnicze, materiały eksploatacyjne, lub dostarczone części): Materiały eksploatacyjne do Twojego projektu

Aby dotrzymać terminów, a także ze względu na koszty, ważne jest dokładne zaplanowanie tych zasobów. Musisz dokładnie określić, które zasoby planujesz dokładnie. Musisz określić, jakich zasobów potrzebujesz iw jakiej ilości, aby pakiety robocze mogły zostać ukończone. Zasoby powinny być dostępne we właściwej formie i jakości, we właściwej ilości, we właściwym czasie i we właściwym miejscu. Personel musi posiadać wymagane kwalifikacje. (Osoby o specjalnych kwalifikacjach są zawsze wąskim gardłem w projektach myślenia projektowego). Należy również upewnić się, czy wszystkie inne zasoby są dostępne lub należy je zdobyć (komputery, drukarki, meble biurowe oraz sprzęt i narzędzia niezbędne do wykonania prototypu). Pakiety robocze stanowią podstawę planowania zasobów. Każdy pakiet roboczy jest rozpatrywany indywidualnie, szacując ilość pracy wymaganej (przypuszczalnie) do osiągnięcia celu. Im krótszy i bardziej szczegółowy jest opis pakietu roboczego w formie historyjek użytkownika, tym łatwiej można określić zasoby. Nie zakładaj, że zasoby są w pełni dostępne; dostępność od 60 do 80 procent wydaje się realistyczne. Nie zapomnij o wysiłku związanym z koordynacją projektu, który sam może zająć 20% pracy czas poświęcony projektom myślenia projektowego.

Kiedy szacujesz nakład pracy związany z pakietem roboczym, pamiętaj o integracji osób odpowiedzialnych. Wszyscy członkowie powinni początkowo oszacować własny wymagany wysiłek dla każdego z indywidualnych działań. Po wykonaniu tego zadania porównaj wyniki i poczekaj, aż grupa osiągnie porozumienie co do wspólnej wartości. Rozpocznij dyskusję od głównych, najważniejszych zadań. Na koniec poproś grupę o ponowne sprawdzenie, czy szacowane wartości dla poszczególnych pakietów roboczych mają sens w stosunku do siebie. Korzystne jest, gdy wszyscy członkowie zespołu w wyniku wspólnej dyskusji znają wysiłek włożony w poszczególne pakiety prac i są świadomi założeń, na których opierają się szacunki. Zmniejsza to ryzyko nieporozumień. Pracownicy powinni zgłosić, jeśli zauważą w późniejszym toku pracy, że nakład pracy jest większy niż szacuje. Pamiętaj, że szacunki wysiłku dla nowych przedmiotów są zwykle zbyt niskie, a nie zbyt wysokie. Możesz zaplanować swoje zasoby za pomocą 3-punktowego oszacowania. Oszacuj optymistyczną wartość, realistyczną wartość średniego poziomu i pesymistyczną wartość zasobów. Użyj następującego wzoru z tymi trzema wartościami, aby określić całkowitą szacowaną wartość:

Potrzebne zasoby = OV + 4MV + PV / 6

OV oznacza wartość optymistyczną, MV oznacza wartość środkową (realistyczną), a PV oznacza wartość pesymistyczną. Wartość środkowa jest uwzględniana w wyniku z czterokrotną wagą. Musisz ściśle koordynować planowanie zasobów z innymi zadaniami planowania. Zasoby wpływają na planowanie poprzez ich dostępność, cele (jeśli zadania można wykonać tylko z określonymi zasobami) oraz koszty. Podczas planowania zasobów pamiętaj o następujących sugestiach:

•  Jeśli to możliwe, wykorzystaj dane i informacje z podobnych projektów w przeszłości.
•  Ogranicz szkodliwe skutki wielozadaniowości, w której pracownicy pracują nad wieloma pakietami pracy w tym samym czasie i często się przełączają.
•  W projektach z myśleniem projektowym posiadanie większej ilości zasobów dostępnych dla procesu nie musi oznaczać, że przebiega szybciej
Powrót

20.02.2021

Prawidłowe planowanie budżetu projektu

Celem planowania budżetu jest określenie kosztów projektu, które będą używane jako podstawa do określania alokacji budżetu i kontrolowania kosztów podczas wykonywania projektu. Należy zastosować analityczną metodę kosztową, w której koszty są określane dla każdego pakietu prac i każdego zasobu. Podstawą wszystkich obliczeń projektowych jest planowanie zasobów. Musisz oszacować różne rodzaje kosztów dla każdego pakietu roboczego. Całkowite koszty projektu odpowiadają sumie kosztów wszystkich pakietów roboczych. Możliwe rodzaje kosztów

•  Personel
•  Materiały
•  Kapitał (odsetki)
•  Usługi zewnętrzne (porady prawne, badania rynku, ubezpieczenia)
Koszty ogólne odnoszą się do kosztów energii elektrycznej budynków i pokoi oraz innych powierzchni biurowych i użytkowania stołówki, a także usługi administracyjne (na przykład zarządzanie zasobami ludzkimi, prowadzenie ksiąg rachunkowych i usługi informatyczne). Nie możesz przypisać tych kosztów bezpośrednio do projektu. Dlatego do kosztów osobowych stosuje się procentowe dopłaty. Kwota, która może być oparta na ogólnych stawkach firmy, nie powinna być mniejsza niż 20 procent całkowitych kosztów personelu. Jeśli zmiany w projekcie wpływają na budżet projektu, utwórz dodatkowy budżet na każdą zmianę zamiast tylko modyfikowania pierwotnego budżetu. Zmiany zachodzą często w projektach z myśleniem projektowym i mogą mieć różne przyczyny, takie jak wzrost cen materiałów i usług zewnętrznych lub dodatkowe żądania klientów. Podczas planowania budżetu zwróć także uwagę na typowe przyczyny złego oszacowania kosztów:

•  Pracownicy projektu przeceniają swoją własną wydajność.
•  Niezbędna praca zostaje zapomniana.
•  Klient ma wymagania, których nie można zaimplementować.
•  Zmianom w projekcie design thinkin nie towarzyszy korekta kosztorysu.
•  Zbyt duże skupienie się na celach i zadaniach, które warto mieć, ale nie są niezbędnymi cechami wydajności.
•  Ryzyka są niedoceniane.
Planowanie kosztów kończy się przyznaniem budżetu na pakiety robocze. Za koszty odpowiadają również osoby odpowiedzialne za pakiety prac. Jeżeli oczekiwane koszty projektu są wyższe niż budżet projektu, kierownictwo projektu musi to skoordynować z klientem lub kierownictwo projektu kierującego musi to skoordynować z klientem lub komitetem sterującym.
Powrót

21.02.2021

Wspieranie pracy zespołowej w projekcie

Myślenie projektowe ożywa dzięki komunikacji i współpracy między ludźmi - a dokładniej między ludźmi, którzy mają różne doświadczenia, opinie i charaktery - dzięki czemu można wykorzystać różne perspektywy, metody i wiedzę członków zespołu, aby osiągnąć sukces w projekcie. Jednym ze sposobów zapewnienia sukcesu projektu jest rozważenie, jak zachęcić do komunikacji i współpracy w zespole projektowym na wczesnym etapie. Ten rozdział rozpoczyna się od omówienia tego, o czym należy pamiętać podczas składania zespołu i przydzielania obowiązków. Następnie pojawiają się zalecenia dotyczące zasad i metod skutecznej komunikacji w zespole projektowym. Od twojego myślenia projektowego praca zespołowa odbywa się na warsztatach, znajdziesz sugestie, jak zaplanować i wdrożyć własne. Potrzebujesz przestrzeni i sprzętu zachęcaj do komunikacji i kreatywności w pracy zespołowej. Na koniec przedstawiam kilka pomysłów dotyczących projektowania i wyposażenia pokoju, abyś mógł elastycznie i efektywnie realizować pracę zespołową.
Powrót

22.02.2021

Wspieranie pracy zespołowej w projekcie

Myślenie projektowe ożywa dzięki komunikacji i współpracy między ludźmi - a dokładniej między ludźmi, którzy mają różne doświadczenia, opinie i charaktery - dzięki czemu możesz wykorzystać różne perspektywy, metody i wiedzę członków zespołu, aby osiągnąć sukces w projekcie. Jednym ze sposobów zapewnienia sukcesu projektu jest rozważenie, jak zachęcić do komunikacji i współpracy w zespole projektowym na wczesnym etapie. Ten rozdział rozpoczyna się od omówienia tego, o czym należy pamiętać podczas składania zespołu i przydzielania obowiązków. Następnie pojawiają się zalecenia dotyczące zasad i metod skutecznej komunikacji w zespole projektowym. Ponieważ praca zespołowa polegająca na myśleniu projektowym odbywa się na warsztatach, znajdziesz sugestie, jak zaplanować i wdrożyć własne. Potrzebujesz przestrzeni i sprzętu, który zachęca do komunikacji i kreatywności do pracy zespołowej. Na koniec przedstawiam kilka pomysłów dotyczących projektu i wyposażenia pokoju, abyś mógł elastycznie i efektywnie realizować pracę zespołową.
Powrót

23.02.2021

Składanie zespołu

W projektach z myśleniem projektowym zespół składa się z pięciu do dziewięciu członków, zebranych razem w jednym miejscu. Mniejsza grupa nie będzie miała wymaganego doświadczenia i zdolności do pracy, aby opanować zadania w projekcie myślenia projektowego. Zespół składający się z więcej niż dziewięciu członków powoduje problemy z koordynacją, które uniemożliwiają szybkie i skuteczne działanie. Jeśli chodzi o liczbę członków zespołu, zwróć uwagę na "zasadę dwóch pizzy": Nigdy nie miej więcej członków zespołu, niż możesz nakarmić dwoma dużymi pizzami. Pamiętaj jednak, że liczba osób nie jest tak naprawdę decydująca. Zwróć większą uwagę na skład zespołu (i podział obowiązków w ramach).
Powrót

24.02.2021

Polegając na różnorodności w składzie zespołu

Różnorodność w składzie zespołu - innymi słowy różnorodność zespołu - jest podstawową zasadą myślenia projektowego. Dzięki różnym perspektywom, poziomom wiedzy, umiejętności, doświadczeniom, postawom i wartościom, jakie zapewnia prawdziwie zróżnicowany zespół, będziesz w stanie rozwiązać zadania, przed którymi stoisz. Moja rada: zadbaj o różnorodność w zespole, gdy go zbierasz. Staraj się, aby Twój zespół był bardziej zróżnicowany, nie tylko biorąc pod uwagę takie cechy, jak wiek, płeć czy przynależność etniczna. Przyjrzyj się także doświadczeniom i wartościom zawodowym i osobistym. Te cechy mogą nie być tak oczywiste, ale mają kluczowe znaczenie dla efektywnej pracy zespołowej. Profil wymagań, który może pomóc w wyborze właściwych członków zespołu, obejmuje poszukiwanie osób w kształcie litery T, gdzie T oznacza kombinację generała (pozioma kreska litery T) i specjalisty (pionowa kreska litery T) . Rysunek 5-1 przedstawia komponenty umiejętności i niezbędne obszary nakładania się współpracy w zespole.



U osób w kształcie litery T zakres kompetencji nakłada się, aby umożliwić udaną współpracę. Jednocześnie mają głębokie kompetencje, których wymaga myślenie projektowe do wykonania zadania. Zawsze szukaj osób w kształcie litery T do wykonywania zadań związanych z myśleniem projektowym. Pionowa kreska w T opisuje specjalną wiedzę i umiejętności w obszarze funkcjonalnym, który można podzielić na kompetencje teoretyczne i kompetencje aplikacyjne. Osoby, które mają jedynie specjalistyczne kompetencje techniczne, określa się jako osoby w kształcie litery "I". W marketingu online tą osobą może być analityk danych, który nie ma innych konkretnych umiejętności ani doświadczenia w dziedzinie marketingu.

Ludzie w kształcie litery T.

W literze T pozioma kreska oznacza zakres kompetencji, które można podzielić na ogólne kompetencje zawodowe lub nastawienie i kompetencje lub nastawienie interdyscyplinarne. Poziomy pasek przedstawia generalistę, który może współpracować poza granicami dyscypliny i funkcji. Jeśli chodzi o pracę zespołową, osoba ta musi posiadać ogólne kompetencje zawodowe niezbędne do zrozumienia technicznego języka, metod i podejść innych dyscyplin. Taka osoba musi również wykazać się zdolnościami przywódczymi, komunikacją i współpracą, a także sposobem myślenia promującym współpracę. Takie nastawienie sprzyjające współpracy przejawia się w ciekawości, otwartości i empatii wobec innych obszarów. Empatia - umiejętność odnoszenia się do innej osoby - jest fundamentalną zasadą sukcesu w myśleniu projektowym
Powrót

25.02.2021

Definiowanie ról w zespole

Odpowiedzialność za poszczególne pakiety robocze można podzielić zgodnie z umiejętnościami technicznymi członków zespołu. Każdy pakiet roboczy obejmuje procesy pracy, które są ze sobą powiązane, a za każdym z nich odpowiada osoba. Podziel pakiety robocze, jeśli staną się zbyt złożone. Jedna osoba może jednocześnie pracować nad maksymalnie czterema pakietami zadań; w przeciwnym razie zakres pracy jest zbyt duży. Określ role dla następujących zadań zarządzania:

•  Decydent do dystrybucji zasobów w ramach projektu
•  Osoba odpowiedzialna za ogólny sukces projektu
•  Osoba kontaktowa dla komitetu sterującego, klienta, klientów i innych zewnętrznych partnerów biznesowych (konsultanci, władze, uczelnie, instytuty badawcze lub dostawcy)
•  Osoba kontaktowa do zgłaszania konfliktów i problemów stojących przed zespołem
•  Organizator i moderator spotkań zespołu

Osoby zajmujące się tymi różnymi zadaniami zarządczymi powinny dobrze rozumieć firmę, motywować zespół, mieć uprawnienia do podejmowania decyzji i być zdolne do podejmowania tych decyzji. Osoby pełniące te role to przedstawiciele z obszaru zorientowanego na klienta lub rynek, którzy posiadają podstawową wiedzę techniczną. Ponieważ osoby te współpracują z zespołem projektowym, komitetem sterującym, klientem, klientem i innymi partnerami biznesowymi, muszą znaleźć równowagę między tym, co jest ekonomicznie uzasadnione i technicznie wykonalne. Odpowiadają za efektywne wykorzystanie zasobów.
Powrót

26.02.2021

Tworzenie macierzy odpowiedzialności

Najlepszym sposobem rozliczania odpowiedzialności w zespole projektowym, a także z wewnętrznymi jednostkami organizacyjnymi i partnerami zewnętrznymi jest wykorzystanie macierzy odpowiedzialności, macierzy RACI. Słowo RACI to akronim:

•  R: Odpowiedzialny
•  A: Aktywny (wykonuje czynność)
•  C: konsultowane (musi być skoordynowane z)
•  I: Poinformowany (należy być poinformowanym o wykonywanym zadaniu

Tabela przedstawia macierz RACI i zawiera przegląd obowiązków związanych z projektem myślenia projektowego:

Utworzenie katalogu zespołu z danymi kontaktowymi, takimi jak imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu oraz informacje o dostępności i obowiązkach w zespole, nie zaszkodziłoby. Udostępnij katalog zespołu wszystkim zaangażowanym w projekt.
Powrót

27.02.2021

Stosowanie zasady samoorganizacji

Chcesz rozdzielić poszczególne pakiety zadań do wykonania zadania myślenia projektowego w zespole zgodnie z umiejętnościami i kompetencjami członków. Zamiast zlecać kierownikowi projektu przydzielanie pakietów roboczych poszczególnym członkom zespołu, są one omawiane i dystrybuowane niezależnie w zespole. Członkowie zespołu sami wybierają swoje zadania - tyle, na ile mogą pracować. Jeśli jakiekolwiek pakiety robocze pozostaną otwarte po dystrybucji, Ty i zespół musicie omówić, kto może obsłużyć pakiet roboczy i czy potrzebujesz dodatkowych członków zespołu lub zewnętrznych partnerów współpracujących, takich jak konsultanci, uczelnie lub instytuty badawcze. Upewnij się, że poszczególni członkowie zespołu nie przejmują się zbytnio. Zasada samoorganizacji motywuje team. W ten sposób członkowie zespołu mogą z powodzeniem osiągać swoje wyniki
Powrót

28.02.2021

Wyjaśnienie komunikacji w zespole

Komunikacja w zespole musi przebiegać zgodnie z zasadami obowiązku dostarczania i obowiązku uzyskania. Przekaż zespołowi, który pracownicy początkowo mają obowiązek zapewnić. Każdy członek zespołu musi niezwłocznie przekazywać ważne i nowe informacje o postępach projektu, a także o wszelkich zmianach w kosztach i terminach. W połączeniu z tym obowiązkiem dostarczania, masz również obowiązek uzyskania. Na co dzień każdy członek zespołu musi ustalić, czy brakuje informacji potrzebnych do jego pracy. I muszą uzyskać brakujące informacje, albo ze źródeł wewnątrz firmy, albo z pomocą zewnętrznych kooperantów - i to musi nastąpić jak najszybciej i jak najpełniej. Obowiązuje również zasada samoujawnienia: członkowie projektu muszą natychmiast zgłaszać problemy i wszelkie nieoczekiwane zmiany bez pytania. Takie zasady stają się częścią struktury pracy nad projektem, jeśli masz kulturę zaufania do zespołu i ustanowisz skuteczny system raportowania.
Powrót