Polityka

Można się spierać, czy narzędzia współpracy wymagają określonych, oddzielnych zasad. Co ważniejsze, istnieje kompletna, dobrze napisana i dobrze skomunikowana polityka, zawierająca postanowienia dotyczące narzędzi współpracy, systemów i powiązanej technologii. Jasne zrozumienie i komunikacja w zakresie bezpieczeństwa narzędzi do współpracy muszą być dobrze zbadane, dobrze napisane, zwięzłe, dobrze komunikowane i regularnie aktualizowane. Niezwykle ważne jest, aby polityka pozostała aktualna, ponieważ opracowywane i wdrażane są nowe i bardziej złożone narzędzia współpracy. Zasady powinny również obejmować opcje bezpieczeństwa, które w innym przypadku mogą być poza kontrolą organizacji. Na przykład, jeśli firma zabrania korzystania z publicznych usług udostępniania plików, polityka powinna obejmować użytkowników próbujących korzystać z usługi spoza organizacji, jak również wewnątrz niej. Pracownicy nie powinni mieć możliwości korzystania z usług lub systemów, które nie są zgodne z zasadami, bez względu na to, gdzie iw jaki sposób usługa ma być używana. Dobra polityka powinna być inkluzywna, zwłaszcza jeśli dokładnie określa się, co organizacja uważa za narzędzie współpracy. Łatwo byłoby zapomnieć o aplikacjach, takich jak poczta e-mail, komunikatory internetowe, spotkania online, blogi, sieci społecznościowe, współdzielone zasoby sieciowe, oprogramowanie do zdalnego dostępu, udostępnianie plików peer-to-peer i tym podobne. Wiele technologii zawiera komponenty współpracy, które należy wziąć pod uwagę, aby zapewnić bezpieczeństwo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *