Outsourcing IDS / IPS

“Wspomóż rozwój naszego Bloga. Kliknij w Reklamę. Nic nie tracisz a zyskujesz  naszą wdzięczność … oraz lepsze, ciekawsze TEKSTY. Dziękujemy”

Wszelkie dyskusje na temat strategii IDS i IPS byłyby niepełne bez wzmianki o outsourcingu tych usług bezpieczeństwa. Z takim podejściem wiążą się znaczące korzyści, zwłaszcza w przedsiębiorstwach zbyt małych, aby pozwolić sobie na rozbudowany personel ochrony. Podobnie jak w innych obszarach outsourcingu IT, aby podejście to było skuteczne, trzeba mieć niezwykle jasne wyobrażenie o konkretnych pożądanych celach bezpieczeństwa i operacyjnych. Niezbędna jest jasno sformułowana polityka bezpieczeństwa, która odzwierciedla aktualne obawy. Zalet outsourcingu jest wiele: dostawcy zarządzanych usług ochrony zwykle mają duże doświadczenie w pracy ze sprzętem IDS i IPS, ich pracownicy są często dobrze wyszkoleni i doświadczeni w obsłudze sprzętu, personel monitorujący jest zwykle obecny przez całą dobę, oraz warunki umowy często obejmują określone poziomy umów serwisowych. Mówiąc słowami mądrego CISO, „outsourcing to nie odciążanie”. Oznacza to, że outsourcing funkcji bezpieczeństwa nie zwalnia Cię z odpowiedzialności za bezpieczeństwo systemu. Oznacza to również, że musisz zachować należytą staranność przy wyborze dostawcy usług, przydzielaniu mu zadań i zarządzaniu nim oraz monitorowaniu, aby zapewnić, że Twoje cele polityki są dobrze obsługiwane przez dostawcę

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *